Akcyza pogarsza wyniki
Giełdowy Strzelec notuje w tym roku wyraźny wzrost sprzedaży. Nieco gorzej wypada jego ocena po prześledzeniu wypracowanych zysków. Istotny wpływ na wielkość realizowanego w pierwszym półroczu zysku miał fakt zniesienia z początkiem 2000 roku ulgi w podatku akcyzowym dla browarów produkujących powyżej 200 tys. hl piwa rocznie.
NIE BYŁA to jednak duża przeszkoda i browar w pierwszych sześciu miesiącach 2000 roku zdołał zwiększyć przychody ze sprzedaży o 42 proc. w stosunku do analogicznego okresu 1999 roku. Po pierwszym półroczu sprzedaż przekroczyła poziom 10,6 mln zł, z czego w samym tylko II kwartale wyniosła ona 6,3 mln zł. Z pewnością tak wysoka dynamika przychodów jest wynikiem nasilonej kampanii reklamowej. Do tego w II kwartale sprzedaży piwa sprzyjała pogoda. Strzelec po siedmiu miesiącach tego roku rozprowadził 135,7 tys. hektolitrów piwa. Natomiast w całym 1999 roku browarowi udało się sprzedać 174 tys. hl. Prognozy na ten rok zakładają uzyskanie wyniku na poziomie 250 tys. hl.
O ILE do dynamiki sprzedaży spółki nie można mieć zastrzeżeń, o tyle takowe pojawiają się, jeśli prześledzimy tegoroczne wyniki pod kątem rentowności. Zwłaszcza pierwszy kwartał mógł rozczarować. Strzelec trzy pierwsze miesiące 2000 r. zamknął stratą na wszystkich poziomach działalności. Strata netto wyniosła 0,8 mln zł. Poprawa rentowności nastąpiła w kolejnym kwartale. Dzięki wypracowaniu ponad 0,8 mln zł zysku netto browar pierwsze półrocze zamknął wykazując minimalny zysk.