Alba wprowadza odpadowy Uber

Puls Biznesu, Partner publikacji: GRUPA ALBA
opublikowano: 14-06-2018, 22:00

Rozmowa z Krzysztofem Gruszczyńskim, prezesem Grupy Alba w Polsce

Aplikacja ecoexpress24.pl, której właścicielem jest Grupa Alba, wystartowała w maju i już rejestruje duże zainteresowanie klientów. Szeroka dostępność w całym kraju oraz prosta i szybka obsługa to główne zalety tej aplikacji.

CENNE UZUPEŁNIENIE: Oprogramowanie online czy też aplikacje mobilne nie zastąpią kompletnie obecnego systemu gospodarowania odpadami, będą raczej jego uzupełnieniem. Widzę jednak przyszłość w rozwoju takich usług. Jeśli chodzi o segment B2B, dysponujemy już rozwiązaniami, które znacznie ułatwiają współpracę firmy odpadowo-recyklingowej z przedsiębiorcami — mówi Krzysztof Gruszczyński, prezes Grupy Alba w Polsce.
Zobacz więcej

CENNE UZUPEŁNIENIE: Oprogramowanie online czy też aplikacje mobilne nie zastąpią kompletnie obecnego systemu gospodarowania odpadami, będą raczej jego uzupełnieniem. Widzę jednak przyszłość w rozwoju takich usług. Jeśli chodzi o segment B2B, dysponujemy już rozwiązaniami, które znacznie ułatwiają współpracę firmy odpadowo-recyklingowej z przedsiębiorcami — mówi Krzysztof Gruszczyński, prezes Grupy Alba w Polsce. Fot. ARC

Czy ecoexpress24.pl to taki odpadowy Uber?

Można tak powiedzieć, na pewno Uber zainspirował powstanie wielu aplikacji B2C. Z pewnością ecoexpress24.pl spełnia również przesłanki, które były podstawą do uruchomienia Ubera, takie jak duża skalowalność, prostota obsługi, szybkość reakcji oraz redukcja inwestycji w hardware.

Co zatem ostatecznie przesądziło o uruchomieniu takiej aplikacji?

Odbiór odpadów, tak jak praktycznie każda dziedzina życia z segmentu commodity w dzisiejszym świecie, musi być dostępna poprzez aplikację na komórkę. Tylko kwestią czasu było, kiedy to nastąpi. Postawiliśmy sobie za cel bycie pierwszymi z taką aplikacją i w tak szerokiej dostępności. Każdy z nas ma coraz mniej czasu na załatwianie swoich prywatnych spraw, takich jak zamówienie kontenera podczas remontu w domu lub mieszkaniu. Dotyczy to szczególnie mieszkańców dużych miast. Nasza aplikacja rozwiązuje ten problem. Zamówienie kontenera i płatność następują błyskawicznie, tak jak zakup w sklepie internetowym.

Mówi pan o szerokiej dostępności, co to oznacza?

Stan na koniec maja, to dostępność w głównych ośrodkach miejskich dla około 12 mln mieszkańców, gdyż to oni są głównymi adresatami naszej aplikacji. Jednak zasięg szybko rośnie, już w czerwcu planujemy wzrost do około 15 mln mieszkańców i dalej będziemy go zwiększać.

Czy przyszłością recyklingu są aplikacje online?

Z pewnością dziedzina ta będzie się rozwijać, jednak ze względu na uwarunkowania prawne dotyczące odpadów komunalnych istnieje szereg ograniczeń dotyczących obrotu odpadami.

Oprogramowanie online czy też aplikacje mobilne nie zastąpią kompletnie obecnego systemu gospodarowania odpadami, będą raczej jego uzupełnieniem. Widzę jednak przyszłość w rozwoju takich usług. Jeśli chodzi o segment B2B, dysponujemy już rozwiązaniami, które znacznie ułatwiają współpracę firmy odpadowo-recyklingowej z przedsiębiorcami. Nasze autorskie oprogramowanie pozwala na usprawnienie logistyki i przepływu informacji, ale także gwarantuje pełną przejrzystość procesów w trybie online. To również już w tej chwili standard.

A co w takim razie z odpadami komunalnymi, czy nowe technologie nie mają szans zaistnieć w tej dziedzinie?

Oczywiście, że mają — i już tak się dzieje. Celem jest tutaj pełna transparencja działania operatora komunalnego, jak i pełna transparencja ilości oraz rodzaju odpadów wytwarzanych przez gospodarstwa domowe w danej gminie, np. poprzez transpondery RFID na pojemnikach, kamery oraz wagi na pojazdach odbierających odpady. Posiadając te dane, gmina może z dużą precyzją sprawdzić, który z mieszkańców złożył niepełną deklarację lub nie złożył jej wcale. W kontekście dużych patologii, które występują w gospodarce odpadami, moim zdaniem systemy takie są nieuniknione.

Czy widzi pan tutaj także korzyść dla mieszkańca?

Tak, widzę możliwość stworzenia aplikacji, która da mieszkańcowi pełny podgląd na to, kiedy odpady zostały u niego odebrane, wraz ze zdjęciem, ich rodzajem oraz wagą. Miałoby to także wpływ na promowanie segregacji odpadów komunalnych oraz precyzyjne kształtowanie opłaty za rzeczywiste ich wytworzenie.

 

12 mln Dla tylu mieszkańców dużych aglomeracji aplikacja ecoexpress24.pl jest dostępna już dziś...

15 mln ... a do tylu ich liczba powinna wzrosnąć jeszcze w czerwcu 2018 r.

 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Puls Biznesu, Partner publikacji: GRUPA ALBA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Alba wprowadza odpadowy Uber