Algorytm określi intencję klientów

Paulina KostroPaulina Kostro
opublikowano: 2016-10-20 22:00

Polska firma technologiczna stworzyła narzędzie, które pozwala oszacować zakupowe preferencje internautów.

RTB House jest jedną z niewielu firm na świecie, która opracowała i wdrożyła własną technologię zakupu reklam w modelu RTB (real-time bidding) — rozwiązania, w którym kupujący bierze udział w aukcji powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym. Ostatnio spółka stworzyła nowy model analityczny oparty na tzw. deep learningu, który jest obecnie jednym z najbardziej obiecujących obszarów badań nad sztuczną inteligencją.

Algorytm ma posłużyć do jeszcze lepszego szacowania potencjału konwersji w kampaniach retargetingowych. Wdrożona przez RTB House technologia bazuje na strukturach matematycznych inspirowanych biologiczną aktywnością neuronów w ludzkim mózgu. Algorytmy badające współczynnik konwersji zbierają i interpretują nie tylko dane dotyczące klikalności poszczególnych reklam, ale uwzględniają również informacje na temat sposobu przeglądania ofert, wyświetlanych kategorii, metody finalizacji transakcji, a także preferowanych taktyk wyszukiwania produktów. Wszystkie zmienne analizowane są automatycznie, bez ingerencji ze strony człowieka.

— Żyjemy w świecie, w którym big data to niekończący się strumień informacji, m.in. o użytkownikach internetu. Zrozumienie potrzeb i postaw poszczególnych konsumentów jest kluczem do sukcesu każdego reklamodawcy. Wykorzystując możliwości najnowszych technologii, stworzyliśmy algorytm, który pozwala dokładnie przewidzieć zachowanie danego internauty, jego zakupowe preferencje, a także finalną decyzję dotyczącą transakcji. Wszystkie te elementy sprawiają, że nasze personalizowane reklamy są jeszcze precyzyjniej dobierane, przynosząc klientom wyższy zwrot z inwestycji i umożliwiając bardziej efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego — komentuje Bartłomiej Romański, dyrektor ds. technologii w RTB House.