Algorytmy przeciwko korupcji

Mimo wewnętrznych kontroli i procedur ciągle słyszymy o korupcji, robieniu prywatnych zakupów przy użyciu służbowych kart płatniczych, podawaniu nieprawdziwych informacji na etapie pozyskiwania funduszy i tzw. zmowach przetargowych. Straty spowodowane nieuczciwością i niegospodarnością w zamówieniach i zakupach wynoszą nawet 10 proc. całkowitych wydatków firmowych — wynika z szacunków Stowarzyszenia Biegłych ds. Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych (ACFE). Jak z tym walczyć?

Eksperci SAS zachęcają do stosowania algorytmów analitycznych, które dzięki zestawieniu odpowiednich danych wskazują wykroczenia, przestępstwa i ich sprawców. Przykład: decydent wyjeżdża za granicę z przedstawicielem jednego z dostawców i chwali się wycieczką w mediach społecznościowych. Połączenie wpisu z wiedzą, że dana firma uczestniczy w przetargu, nasuwa wątpliwość, czy wybór dostawcy będzie obiektywny. Zaawansowane systemy business intelligence o ewentualnych nadużyciach powiadamiają w czasie rzeczywistym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Algorytmy przeciwko korupcji