Alibaba.com zdrożała trzykrotnie w debiucie na giełdzie w Hongkongu

opublikowano: 2007-11-06 19:17

Alibaba.com, największa chińska internetowa platforma handlowa B2B, zadebiutowała we wtorek na giełdzie w Hongkongu. Wartość akcji spółki wzrosła trzykrotnie pierwszego dnia notowań.

Akcje Alibaba.com sprzedawano w ofercie publicznej po 13,50 HUD. Na zamknięciu sesji kosztowały 39,50 HUD. Spółka pozyskała z oferty publicznej w październiku 1,5 mld USD. To największe IPO spółki internetowej od oferty akcji Google w 2004 roku, która przyniosła właścicielowi najpopularniejszej wyszukiwarki 1,9 mld USD.

Wartość rynkowa chińskiej spółki wynosi w przeliczeniu na dolara amerykańskiego 25,7 mld USD. Zbliża to ją do pozycji lidera w branży internetowej w Azji, którą zajmuje obecnie Yahoo Japan. Akcje Alibaba.com są czterokrotnie droższe w odniesieniu do Google uwzględniając zyski osiągane przez te spółki. Alibaba.com zapowiada, że w tym roku jej zysk wzrośnie prawie trzykrotnie, do 622 mln juanów. Goldman Sachs prognozuje, że w przyszłym roku przekroczy on 1 mld juanów.
MD, Bloomberg