Alibaba goni Amazona

aktualizacja: 17-08-2017, 07:09

Walka o miano największej na świecie firmy e-commerce nabiera rumieńców. Na razie na czele rankingu jest amerykański Amazon, ale po piętach depcze mu gigant z chińskiego rynku, koncern Alibaba Group Holding.

Od dorocznej konferencji inwestorskiej, która miała miejsce 8 czerwca kapitalizacja rynkowa potentata zza Wielkiego Muru gwałtownie podskoczyła.

Zobacz więcej

Jack Ma, założyciel i prezes Alibaba Group Holding fot. Bloomberg

Prezentacja prognozy zakładającej 45-49 proc. wzrost przychodów w roku finansowym kończącym się w marcu zachęciła inwestorów do podbicia wyceny akcji, co zaowocowało zwyżką kapitalizacji rynkowej do ponad 403 mld USD.

W efekcie wartość Alibaby, największego sprzedawcy online w Chinach, którego akcje notowane są na giełdzie w Nowym Jorku zwiększyła się z 65 do 87 proc. wartości Amazona.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Alibaba goni Amazona