Zarząd spółki zatwierdził rozszerzenie buybacku, który w ubiegłym roku osiągnął wartość 9,5 mld USD. Działalność e-commerce Alibaby służy jako barometr chińskiego popytu. W ostatnich kwartałach wyniki firmy odzwierciedlały spowolnienie gospodarcze. Traciła jednocześnie na rzecz rywali takich, jak PDD i ByteDance.
Między październikiem a grudniem 2023 r. firma odnotowała niższy niż przewidywano wzrost przychodów o 5 proc. do 260,3 mld juanów (36,2 mld USD), czyli wolniejszy niż w ostatnich latach. Zyski gwałtownie spadły do 14,4 mld juanów.
Problemy Alibaby
Wcześniej we wtorek poinformowano, że Alibaba zredukowała liczbę etatów o 20 tys. w 2023 r.
Kary rządowe i strategiczne błędy kierownictwa kosztowały firmę utratę pozycji lidera branży technologicznej. Współzałożyciel Jack Ma wezwał w listopadzie spółkę do skorygowania kursu.

