Zmieni się szyld na prowadzonym przez
Allegro klubie zakupowym. BuyVIP zostanie zastąpiony przez Markafoni.
Od września klub zakupowy, należący do Grupy Allegro, porzuci aurę ekskluzywności i otworzy się na szerszą grupę użytkowników. Odświeżony klub będzie funkcjonował pod szyldem Markafoni — tureckiego serwisu, który został przejęty przez Allegro w ubiegłym miesiącu.
— Markafoni to ogólnoświatowa marka znajdująca się, pod różnymi brandami, w takich krajach jak Turcja, Australia, Korea Południowa, Grecja czy Ukraina. Pozwoli nam na uatrakcyjnienie oferty dzięki sprzedaży marek, do których nie mieliśmy dostępu — mówi Szymon Bujalski, dyrektor zarządzający Markafoni Polska.
Perspektywiczne kluby
Kluby zakupowe to jedna z rozwijających się gałęzi handlu internetowego. Nie osiągnęły tak oszałamiającej popularności jak choćby zakupy grupowe, ale według ekspertów stanowią ciekawy i perspektywiczny segment. Oferują użytkownikom kilkudniowe wyprzedaże kolekcji znanych marek po promocyjnych cenach. Aby zostać klientem klubu, należy jednak przejść proces rekrutacji i — w większości przypadków — otrzymać zaproszenie od dotychczasowego użytkownika. W Markafoni ma być inaczej.
— Rejestracja zostanie uproszczona do minimum — klient będzie musiał podać tylko adres mejlowy i hasło. Dotychczas ograniczaliśmy się tylko do marek premium, teraz chcemy otworzyć się również na producentów z innych półek — mówi Szymon Bujalski.
Pożegnanie z Hiszpanią
Do tej pory klub zakupowy był prowadzony w kooperacji z hiszpańską spółką BuyVIP. Teraz współpraca się zakończy.
— W Polsce zniknie marka BuyVIP. Jesteśmy przekonani, że klienci bardzo pozytywnie odbiorą tę zmianę. Na wrzesień planujemy dużo ciekawych kampanii sprzedażowych — zapowiada dyrektor zarządzający Markafoni Polska.
Allegro, należące do południowoafrykańskiego Naspersa, na razie jest ostrożne w sprawie perspektyw finansowych projektu. Słyszymy tylko, że w planach jest "kontynuowanie zwyżki" i "bycie jednym z liderów segmentu".
Na polskim rynku klubów zakupowych walczyć będzie m.in. z Bao.pl (założonym przez Rafała Agnieszczaka, twórcę Fotka.pl) czy serwisami Złotewyprzedaże.pl i Stilago. Światowym liderem segmentu jest francuskie Vente Privee, które w tym roku ma osiągnąć 1,5 mld USD obrotów.