Allegro stawia na szyld tureckiego serwisu

Marcel Zatoński
opublikowano: 2011-08-17 00:00

Zmieni się szyld na prowadzonym przez

Zmieni się szyld na prowadzonym przez

Allegro klubie zakupowym. BuyVIP zostanie zastąpiony przez Markafoni.

Od września klub zakupowy, należący do Grupy Allegro, porzuci aurę ekskluzywności i otworzy się na szerszą grupę użytkowników. Odświeżony klub będzie funkcjonował pod szyldem Markafoni — tureckiego serwisu, który został przejęty przez Allegro w ubiegłym miesiącu.

— Markafoni to ogólnoświatowa marka znajdująca się, pod różnymi brandami, w takich krajach jak Turcja, Australia, Korea Południowa, Grecja czy Ukraina. Pozwoli nam na uatrakcyjnienie oferty dzięki sprzedaży marek, do których nie mieliśmy dostępu — mówi Szymon Bujalski, dyrektor zarządzający Markafoni Polska.

Perspektywiczne kluby

Kluby zakupowe to jedna z rozwijających się gałęzi handlu internetowego. Nie osiągnęły tak oszałamiającej popularności jak choćby zakupy grupowe, ale według ekspertów stanowią ciekawy i perspektywiczny segment. Oferują użytkownikom kilkudniowe wyprzedaże kolekcji znanych marek po promocyjnych cenach. Aby zostać klientem klubu, należy jednak przejść proces rekrutacji i — w większości przypadków — otrzymać zaproszenie od dotychczasowego użytkownika. W Markafoni ma być inaczej.

— Rejestracja zostanie uproszczona do minimum — klient będzie musiał podać tylko adres mejlowy i hasło. Dotychczas ograniczaliśmy się tylko do marek premium, teraz chcemy otworzyć się również na producentów z innych półek — mówi Szymon Bujalski.

Pożegnanie z Hiszpanią

Do tej pory klub zakupowy był prowadzony w kooperacji z hiszpańską spółką BuyVIP. Teraz współpraca się zakończy.

— W Polsce zniknie marka BuyVIP. Jesteśmy przekonani, że klienci bardzo pozytywnie odbiorą tę zmianę. Na wrzesień planujemy dużo ciekawych kampanii sprzedażowych — zapowiada dyrektor zarządzający Markafoni Polska.

Allegro, należące do południowoafrykańskiego Naspersa, na razie jest ostrożne w sprawie perspektyw finansowych projektu. Słyszymy tylko, że w planach jest "kontynuowanie zwyżki" i "bycie jednym z liderów segmentu".

Na polskim rynku klubów zakupowych walczyć będzie m.in. z Bao.pl (założonym przez Rafała Agnieszczaka, twórcę Fotka.pl) czy serwisami Złotewyprzedaże.pl i Stilago. Światowym liderem segmentu jest francuskie Vente Privee, które w tym roku ma osiągnąć 1,5 mld USD obrotów.