Alma Internet podwoi kapitał akcyjny

Ryszard Gromadzki
06-06-2001, 00:00

Alma Internet podwoi kapitał akcyjny

Spółka Alma Internet zamierza jeszcze w 2001 roku podwyższyć kapitał do 10 mln zł. Planowana jest niepubliczna emisja akcji o wartości 5 mln zł, którą obejmie jedna z instytucji finansowych. Zarząd spółki nie ujawnia jej nazwy.

Alma Internet z Poznania zamierza podwyższyć kapitał z 5 mln zł do 10 mln zł. Emisję akcji wartości 5 mln zł ma objąć jedna z instytucji finansowych.

Rynek B2B

Uzyskany dzięki temu kapitał firma zamierza wykorzystać na uruchomienie i rozwój przedsięwzięć biznesowych w sferze e-commerce.

Tomasz Bendlewski, prezes zarządu Alma Internet twierdzi, że konkretne plany dotyczą przede wszystkim rynku b2b (business to business).

— Nowe projekty internetowe, które zamierzamy rozwinąć po zdobyciu kapitału, dotyczą głównie udrożnienia kanałów komunikacji w przedsiębiorstwach. Mam na myśli spółki o rozbudowanej strukturze, na przykład firmy dystrybuujące energię — mówi Jacek Rębichowski, dyrektor wykonawczy w Alma Internet.

Nowe produkty firmy mają być skierowane do branży energetycznej, ale spółka przygotowuje je też z myślą o innych sektorach. Jacek Rębichowski nie ujawnia na razie żadnych szczegółów.

Poprzez outsourcing

Podstawowa działalność firmy związana jest ze świadczeniem usług internetowych, skierowanych do klientów instytucjonalnych. Według zarządu spółki, zdecydowana większość usług realizowanych przez Alma Internet jest prowadzona na zasadzie outsourcingu.

Spółka stworzyła i prowadzi polskojęzyczne serwisy informacyjne (www.energetyka.net. i www.agroinfo.pl) uruchomione z myślą o branży energetycznej, rolnictwie i powiązanych z nimi sektorach. Firma, wraz z Instytutem Logistyki i Magazynowania z Poznania, prowadzi także portal logistyczny. Razem z ILiM spółka zrealizowała również platformę internetową dla Giełdy Poznańskiej.

Alma Internet powstała w lipcu 2000 roku, jej kapitał akcyjny wynosił na początku działalności 1 mln zł. W maju 2001 r. został podwyższony do 5 mln zł. Na koniec 2000 roku, po pięciu miesiącach działalności, przychody spółki ze sprzedaży przekroczyły 1 mln zł.

Firma posiada certyfikat ISO 9001:2000, zatrudnia 33 pracowników.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Ryszard Gromadzki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Alma Internet podwoi kapitał akcyjny