Ambasador pomoże PAH dogadać się z biznesem

opublikowano: 15-10-2017, 22:00

Młoda bizneswoman będzie promować pomoc humanitarną wśród przedsiębiorców, pokazywać konkretne sposoby pomocy i szeroko informować o tym w mediach

Polska Akcja Humanitarna (PAH), organizacja słynąca z dużych akcji pomocowych za granicą, uruchomiła nową funkcję — ambasadora biznesu. Powierzyła ją Agacie Brucko-Stępkowskiej, młodej bizneswoman, założycielce doradczej firmy Futuro Finance, która już wcześniej angażowała się w dobroczynność. Zadaniem ambasadorki będzie promowanie pomocy humanitarnej wśród przedsiębiorców oraz inicjowanie wydarzeń, które przyczynią się do zbierania pieniędzy na działania pomocowe. Za pełnienie tej funkcji nie będzie pobierała wynagrodzenia.

AMBASADORKA Z POWOŁANIA: Agata Brucko- -Stępkowska, choć założyła i jest prezesem instytucji finansowej, zawsze marzyła o pomaganiu innym. Jej współpraca z PAH zaczęła się od sfinansowania wiertła do studni dla Sudanu Południowego.
Zobacz więcej

AMBASADORKA Z POWOŁANIA: Agata Brucko- -Stępkowska, choć założyła i jest prezesem instytucji finansowej, zawsze marzyła o pomaganiu innym. Jej współpraca z PAH zaczęła się od sfinansowania wiertła do studni dla Sudanu Południowego. Fot. Materiały prasowe

— Dotychczas rolę ambasadorów pełnili partnerzy biznesowi PAH na zasadzie naturalnego networkingu, przekonując do zaangażowania w pomoc inne firmy. Pojawienie się pani Agaty Brucko-Stępkowskiej wprowadza PAH na zupełnie nowy poziom współpracy z biznesem. Jesteśmy przekonani, że jej znajomość środowiska biznesowego, doświadczenie oraz głębokie zaangażowanie w pomoc innym to najlepsze argumenty dla innych przedsiębiorców — mówi Grzegorz Gruca, wiceprezes PAH. Współpraca z właścicielką Futuro Finance rozpoczęła się od jej finansowego zaangażowania w jeden z projektów PAH — budowę studni w Sudanie Południowym, od kilku lat pogrążonego w wielkim kryzysie humanitarnym. Jej firma wyłożyła 41 tys. USD na zakup maszyny wiertniczej. Nie było to pierwsze jej zaangażowanie w działania humanitarne. W 2016 r. założyła Fundację Czynów Szlachetnych, wspierającą m.in. młode talenty. Jej zdaniem, społeczne zaangażowanie jest obowiązkiem ludzi biznesu właśnie z powodu ich podstawowej cechy: przedsiębiorczości.

— Decyzja o zaangażowaniu w dzieło charytatywne zwykle wiąże się z subiektywnym doświadczeniem przedsiębiorcy. Ten, kto na własne oczy widział głód — szybciej pomoże głodującym, ten, kto doświadczył przeszkód finansowych w edukacji — zaangażuje się we wspieranie zdolnej młodzieży. Najważniejsze to pokazywać ludziom biznesu konkretne sposoby pomocy i szeroko w mediach informować o potrzebach — mówi Agata Brucko-Stępkowska.

Właśnie w świadomym zaangażowaniu ambasadorka biznesowa PAH zamierza przede wszystkim pomagać przedsiębiorcom. Z tym, jej zdaniem, najtrudniej jest wśród dużych korporacji, które nawet mają budżety CSR-owe i gotowość zaangażowania prospołecznego, ale często brakuje im pomysłów.

— W małych firmach decyduje o tym zwykle jednoosobowy zarząd, którym jest konkretny człowiek, lepiej identyfikujący się z konkretnymi problemami. W większych firmach działania takie są bardziej skomplikowa- -ne i zwykle powiązane ze strategią przedstawiania opinii publicznej marki lub firmy — uważa Agata Brucko-Stępkowska. Co może przekonać osoby odpowiedzialne za działania CSR-owe w takich firmach? — Gdy ja mam wyłożyć pieniądze na jakiś dobry cel, zwracam uwagę, czy są to działania jednorazowe czy cykliczne. Wolę cykliczne, bo dla mnie ważna jest świadomość, że ktoś na mnie liczy stale — mówi przedsiębiorczyni, uważając, że podobnie będą podchodzić inni przedsiębiorcy, gdyż przy cyklicznych działaniach łatwiej zaplanować budżety. Na ten aspekt swoich relacji z biznesem zwraca również uwagę PAH.

— Wsparcie partnerów biznesowych umożliwia nam bardziej elastyczne reagowanie na potrzeby ludzi, którym pomagamy, i długoterminowe planowanie działań pomocowych. Te dwa elementy pomocy są szczególnie ważne, ponieważ zapewniają stabilną i dostosowaną do potrzeb i priorytetów pomoc ludziom, którzy najbardziej jej potrzebują. Zaangażowanie firm jest także szczególnie istotne w przypadku nagłych kryzysów humanitarnych, kiedy potrzebujemy działać natychmiast, aby dotrzeć z pomocą do jak największej liczby poszkodowanych osób — mówi Grzegorz Gruca.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Ambasador pomoże PAH dogadać się z biznesem