Amber Energia otwiera centrum usług

opublikowano: 25-06-2013, 00:00

Najpierw spółka chce pracować dla siebie, a potem dla innych firm energetycznych. Nie idzie pod prąd, więc są szanse na sukces.

Amber Energia, założona trzy lata temu spółka, dowodzi, że mały i świeży biznes może wyznaczać trendy. W branży energetycznej outsourcing to rzadkość — Energa ma call center w Gdańsku, Shell — centrum finansowe w Krakowie, a w tym samym mieście taką placówkę otwiera RWE. Tymczasem Amber Energia właśnie założyła centrum usług wspólnych, które na początku ma pracować dla trzech spółek grupy.

— Nie chcemy duplikować funkcji, np. obsługi kadrowej. Ale chodzi nam nie tyle o oszczędności, bo to będzie kilkanaście procent, ile o stworzenie centrum kompetencyjnego — przekonuje Tomasz Sęk, członek zarządu Amber Energia. Firma zajmuje się sprzedażą prądu, dostarczaniem rozwiązań produkcji energii cieplnej i elektrycznej dla klientów indywidualnych oraz projektami fotowoltaicznymi i budową farm wiatrowych. Ma 14 tys. klientów. Nie podaje przychodów.

Centrum ruszy w lipcu i na początek zatrudni 10 osób. Będzie miało siedzibę w biurowcu objętym statusem Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Amber Energia odebrała w ubiegłym tygodniu zezwolenie na działalność w strefie. Zobowiązuje się w nim do utworzenia 10 etatów do końca roku. Będzie więcej.

— Centrum będzie się rozwijać w kierunku oferty dla innych przedsiębiorców energetycznych, którzy są zainteresowani outsoursowaniem działalności. Będziemy oferować usługi w pięciu obszarach: back office — głównie procesowania dokumentacji, projektowania technicznego, obsługi klienta, kadr i informatyki. Dzięki znajomości branży możemy okazać się konkurencyjni. Dziś outsoursowanie działalności to nie jest silny trend w energetyce, ale to się może niedługo zmienić — przewiduje Tomasz Sęk.

— Amber Energia na pewno trafia na dobre pole, na którym w Łodzi działają już między innymi BSS, Ericpol i Fujitsu. Jeśli spółka umiejętnie połączy doświadczenie w energetyce z wysoką jakością obsługi procesów biznesowych, to ma szansę w swoich strukturach rozwijać działalność centrum usług wspólnych. Pytanie tylko, czy firmy energetyczne są już

gotowe na outsourcing swoich procesów biznesowych i czy będą skłonne oddawać je w obsługę firmie ze swojej branży? — zastanawia się Wiktor Doktór, prezes fundacji Pro Progressio.

Według Konrada Rochalskiego, prezesa Grupy Outsourcing Experts i ArchiDoc, którego spółki realizują pierwsze kontrakty w obszarze archiwizacji, kancelarii i call center dla branży energetycznej, ten sektor powoli otwiera się na outsourcing, a szczytu należy się spodziewać przed 2015 r., gdy Urząd Regulacji Energetyki uwolni ceny energii dla gospodarstw domowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane