Amerykańskiej czekoladzie zachciało się...mięsa

Jeśli trendy przychodzą do nas z Ameryki, to polscy producenci słodyczy powinni szykować się do inwestycji w... biznes mięsny.

Hershey, największy producent czekolady w Stanach Zjednoczonych i szósta spółka słodyczowa na świecie z rocznymi przychodami 7,4 mld USD, właśnie kupił producenta zdrowych przekąsek wołowych, indyczych i wieprzowych — Krave Pure Foods.

To bowiem ta kategoria odciąga konsumentów od czekolady. Zeszłoroczne wyniki czekoladowego giganta były poniżej oczekiwań właśnie z powodu spadku konsumpcji na rzecz rosnącej popularności przekąsek mięsnych i piekarniczych.

Te, również w Europie, są coraz bardziej postrzegane jako zdrowsza alternatywa dla słodyczy. Wartość sprzedaży mięsnych przekąsek w USA rośnie w tempie dwucyfrowym. Dzisiaj jest to rynek wart około 2,5 mld USD.

Według mediów Hershey zapłacił za stworzoną w 2009 r. spółkę 200-300 mln USD. Jon Sebastiani, założyciel Krave Pure Foods, podczas treningów do nowojorskiego maratonu nie mógł znaleźć na sklepowych półkach zdrowych przekąsek, które skutecznie zaspokoiłyby mu głód.

Tak narodził się pomysł na w pełni naturalną produkcję — wielogodzinne marynowanie mięsa, a potem pieczenie m.in. bez azotynów, glutaminianu sodu i syropu kukurydzianego. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu