Analitycy: w 2010 r. handel online głównie w USA

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 28-10-2005, 13:58

USA w 2010 roku staną się centrum światowego handlu online (53 proc. rynku). Wartość sprzedaży na tym rynku wyniesie 329 mld USD w porównaniu z 172 mld USD w 2005 roku - twierdzą firmy analityczne Forrester Research i EMI.

USA w 2010 roku staną się centrum światowego handlu online (53 proc. rynku). Wartość sprzedaży na tym rynku wyniesie 329 mld USD w porównaniu z 172 mld USD w 2005 roku - twierdzą firmy analityczne Forrester Research i EMI.

    Według opublikowanego w piątek raportu Forrester Research, druga dekada handlu elektronicznego (e-commerce) "stanie pod znakiem innowacji ułatwiających zakupy online".

    W opinii specjalistów, wzrost wartości rynku przekłada się na ok. 14-proc. roczny wzrost sprzedaży w ciągu następnych 5 lat.   Według tej firmy, w 2010 roku wartość amerykańskiej e-commerce stanowić będzie 13 proc. całej sprzedaży w USA. Największą sprzedaż drogą elektroniczną zanotują wirtualne firmy i biura podróży online - wzrośnie ona z 63 mld USD w 2005 do 119 mld USD w 2010 roku.

    Pod koniec dekady 39 proc. małych firm przeniesie się do kanału sprzedaży online. Będzie się to wiązać z dorastaniem i wchodzeniem w wiek rozrodczy pokolenia internetowego lat 90., przyzwyczajonego od najmłodszych lat do zakupów elektronicznych. Do końca dekady najszybciej będzie rosła sprzedaż takich produktów jak elektronika, produkty zdrowotne i kosmetyczne, wyposażenie domów, żywność i alkohol oraz sprzęt sportowy.

    Analitycy zwracają uwagę także na wzrost konkurencji na tym rynku, zmuszający producentów i sprzedawców do inwestowania w nowe technologie, m.in. umożliwiające przygotowanie oferty według zapotrzebowania poszczególnych konsumentów. W rezultacie biznes przestaje postrzegać e-commerce jako nowy, tani kanał sprzedaży, lecz jako drogę do rozwoju usług dla klienta i zwiększenia własnej pozycji na rynku - twierdzi Forrester Research.

    "Biznes w tej chwili rozpatruje swoje strategie sprzedaży online. Jest już widoczne, że do tej pory za bardzo skoncentrowane były one na sprzedaży. Teraz biznes patrzy na strony i portale internetowe jako na drogę do zwiększenia sprzedaży także w handlu tradycyjnym oraz wzrostu świadomości marki wśród klientów" - uważa wiceprezes Forrester Research, Carrie Johnson.

    Europejski Instytut Zarządzania (EMI) stwierdza w swojej analizie, że w 2010 roku USA w dziedzinie e-commerce zostawi daleko w tyle Azję (gdzie największymi rynkami staną się indyjski i chiński) oraz zintegrowaną w Unii Europejskiej Europę; poza nią pozostanie niewielki procent kontynentalnego handlu elektronicznego.

    Zdaniem analityków, główną przeszkodą dla zwiększenia znaczenia rynku elektronicznego w Azji i Europie stanie się nierównomierny rozwój dostępu szerokopasmowego w Indiach i wręcz wyspowy w Chinach. Będzie na to wpływ miało także powolne wychodzenie UE z recesji przy wolnym wzroście gospodarczym reszty kontynentu.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane