W I kwartale 2021 r. CD Projekt zanotował 197,6 mln zł przychodów i 32,5 mln zł zysku netto. Rezultaty są wyraźnie niższe od oczekiwań analityków. Konsens prognoz analityków, ankietowanych przez “PB”, zakładał że przychody CD Projektu w tym okresie wyniosły 209,5 mln zł. Mediana prognoz zysku netto na I kwartał 2021 r. wynosiła 58 mln zł (średnia 66,8 mln zł).
Wynik netto na poziomie 34,7 mln zł prognozował Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ. Spodziewał się on natomiast niższych przychodów (147,8 mln zł).
– Wyniki są zauważalnie gorsze od konsensusu rynkowego, zarówno jeśli chodzi o wartość sprzedaży jak i zyski. Przychody były z kolei wyższe od naszych oczekiwań o 34 proc., jednakże ze względu na wyższą bazę kosztową zysk netto okazał się z nimi zbieżny. Główne czynniki, które stały za wyższymi kosztami to wysokie koszty naprawy “Cyberpunka”, dodatkowe koszty prac koncepcyjnych nad nowymi projektami oraz koszty nowego programu motywacyjnego - tłumaczy Tomasz Rodak.
Spółka nie podała danych o liczbie sprzedaży kopii gry w I kwartale. Zarząd przyznał jedynie, że “Cyberpunk” odpowiadał za około 60 proc. przychodów ze sprzedaży produktów. Byłoby to więc około 85 mln zł.
– Na podstawie danych z raportu szacuję, że w I kwartale sprzedano około 500-700 tys. kopii “Cyberpunka”, co należy ocenić jako wynik rozczarowujący. Dodatkowo, na konferencji powynikowej zarząd spółki zasugerował, że dopiero powrót gry do sklepu Sony może przynieść poprawę sprzedaży, co może implikować słabą sprzedaż również w drugim kwartale - uważa Tomasz Rodak.
Zarząd spółki podkreśla, że jest w trakcie rozmów z Sony, a partner wymaga spełnienia określonych parametrów, by gra mogła wrócić do sprzedaży.
Konsens prognoz zysku CD Projektu na cały 2021 r. to obecnie 845 mln zł (vs 1,75 mld zł w przededniu premiery “Cyberpunka”).
W przypadku przychodów całoroczna prognoza to 1,5 mld zł (przedział to 0,8-2,7 mld zł) i jest ona o 47 proc. niższa niż w grudniu 2020 r.
Tomasz Rodak w raporcie z 10 maja przyjął jednak, że przychody w 2021 r. wyniosą 775 mln zł (o połowę mniej od konsensu), a zysk neto 277 mln zł (67 proc. poniżej mediany prognoz).
Zakładany przez niego wolumen sprzedaży gry w 2021 r. to 3,6 mln sztuk, a w 2022 r. 5,9 mln sztuk. Wolumen w latach 2020-2024 to 35,2 mln sztuk, wobec 49 mln sztuk zakładanych wcześniej przez analityka.