Analityka wspiera zrównoważony rozwój

67 proc. prezesów tysiąca największych korporacji świata, ankietowanych przez Accenture z inicjatywy Global Impact, przyznało, że międzynarodowy biznes w niewystarczającym stopniu angażuje się w działania CSR. W prowadzeniu prospołecznej aktywności może pomóc firmom analityka big data, czyli wyciąganie wniosków z dużych zbiorów danych. Już teraz biznes mówi o data for social good (dane dla społecznego dobra). Z badań Forrester wynika, że 56 proc. decydentów w przedsiębiorstwach, zwłaszcza IT, uważa, że analityka danych pozwala przedsiębiorstwom usprawniać ich decyzje biznesowe, w tym dotyczące CSR. — Data for social good ma wiele społecznych zastosowań — od skuteczniejszego prowadzenia kampanii filantropijnych, przez działania na rzecz ochrony środowiska, wspierania lokalnych społeczności czy ścigania przestępców. Anonimowe dane behawioralne, zawarte w strumieniu big data, pozwalają zrozumieć analitykom wzorce zachowań większych grup, a następnie wykorzystać je do uzyskania pozytywnego wpływu na społeczeństwo — komentuje Piotr Prajsnar, szef Cloud Technologies. © Ⓟ

96 proc. Taki odsetek dużych i średnich przedsiębiorstw w Polsce uznaje za swój biznesowy obowiązek odpowiadanie na wyzwania społeczne i ekologiczne — wynika z najnowszego raportu KPMG „Społeczna Odpowiedzialność Biznesu”. Co drugi respondent za najważniejsze wyzwanie uznaje ochronę środowiska.

43 proc. Taki odsetek polskich dużych i średnich firm z sektora usług uwzględnia CSR w swojej strategii działania, a 15 proc. rozważa podjęcie takich przedsięwzięć.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Analityka wspiera zrównoważony rozwój