Andruty będą promować Kalisz

PAP, DI
opublikowano: 07-02-2016, 19:29

Nowy szlak po smakach regionu ma być kulinarną inspiracją dla turystów. Jednym z jego znaków rozpoznawczych będą andruty - zdecydowały władze powiatu.

powiatowe w Kaliszu chce kusić turystów nie tylko zabytkami, ale i pysznym, tradycyjnym jedzeniem. Dlatego andruty, czyli słodkawe, cienkie wafle wypiekane w Kaliszu od początku XIX w. będą promować nową atrakcje turystyczną regionu - Szlak Kulinarny Ziemi Kaliskiej.

W projekt zaangażowało się już kilkanaście podmiotów, w tym lokalni restauratorzy, producenci żywności ekologicznej oraz właściciele pobliskich dworków i pałacyków.

„Do serc turystów chcemy trafiać także przez żołądek” – podkreśliła w rozmowie z dziennikarzami Wioletta Przybylska ze starostwa powiatowego w Kaliszu. Dodała, że Szlak Kulinarny Ziemi Kaliskiej ma być nie tylko alternatywą dla tradycyjnych tras turystycznych, ale także ich uzupełnieniem.

Znakiem rozpoznawczym nowego szlaku kulinarnego mają być kaliskie andruty, które od kilku lat są na liście regionalnych produktów o chronionym oznaczeniu geograficznym.

„Andruty już teraz są naszym produktem sztandarowym, którym częstujemy wszystkich gości, ale tę ofertę kulinarną chcemy też rozszerzyć. Kiedy Szlak Kulinarny Ziemi Kaliskiej ruszy oficjalnie, na stronie starostwa pojawi się cała nowa mapa kulinarna regionu” – powiedziała Przybylska.

Azymut (Rafał M. Socha) [CC BY-SA], via Wikimedia Commons

Szansa dla restauratorów

  Restauracje, które chciałby się włączyć do tworzenia szlaku i zaproponować turystom swoją wyjątkową, regionalną potrawę, mogą zgłosić się do starostwa do połowy lutego. Wtedy, jak mówiła Przybylska, szlak ma zacząć przybierać „realne kształty”.

  „Turyści coraz częściej poszukują nowych inspiracji i często odwiedzając jakieś miejsce zależy im też na posmakowaniu regionalnej kuchni i jej produktów. Zabytków nam już niestety więcej nie przybędzie, a to jest ciekawy sposób, by zwrócić uwagę także na wszystkie atrakcje turystyczne, które znajdują się w okolicy” – zaznaczyła.

  Dodała, że obecnie największą popularnością wśród osób odwiedzających region cieszy się m.in. Muzeum Historii Przemysłu w Opatówku, Dworek Marii Dąbrowskiej w Russowie czy zbiornik rekreacyjny Szałe i Murowaniec, gdzie turyści korzystają z wielu atrakcji i sportów wodnych.

Szlak na początek

  Przybylska zaznaczyła, że Szlak Kulinarny Ziemi Kaliskiej jest pierwszym etapem projektu „Odpocznij na Ziemi Kaliskiej w Krainie Nocy i Dni”. Kolejnym krokiem ma być utworzenie Szlaku Kościołów Drewnianych, a następnie, pod patronatem starostwa ma powstać konsorcjum, czyli dobrowolne i nieformalne zrzeszenie podmiotów zajmujących się rozwojem oraz promocją turystyki na terenie powiatu.

  „Propozycja ta zostanie zgłoszona do urzędu marszałkowskiego jako produkt turystyki wiejskiej oraz do Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej i ministerstwa sportu i turystyki. Obecnie trwają prace na opracowaniem wspólnej oferty” – tłumaczyła.

  Efektem prac ma być utworzenie Rady Programowej przy starostwie w Kaliszu, która będzie czuwała nad kierunkami rozwoju turystyki na terenie ziemi kaliskiej.

  „Powstać ma także specjalna aplikacja na smartfony informująca turystów o najciekawszych miejscach, noclegach i smakach regionu, które można poznać w okolicy najstarszego miasta Polski. Trwają też prace nad ustaleniem oferty poszczególnych podmiotów, abyśmy mogli ją wydać we wspólnym folderze i promować również w internecie” – mówiła.

  Powiat kaliski, usytuowany w południowo-wschodniej części województwa wielkopolskiego zamieszkuje ponad 80 tys. mieszkańców. Przez ziemię kaliską przebiegają dwa odcinki dróg krajowych: Bydgoszcz-Ostrów Wielkopolski oraz Poznań-Sieradz.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, DI

Polecane