Answear.com planuje debiut na GPW

opublikowano: 16-09-2020, 22:00

Właściciel internetowej platformy handlu odzieżą złożył prospekt w KNF. Chce debiutować przed końcem roku.

Kolejny specjalista od handlu w sieci chce znaleźć sobie miejsce na warszawskiej giełdzie. Prospekt emisyjny złożyła spółka Wearco, będąca właścicielem sklepu answear.com. W momencie debiutu chce przy tym występować już pod nazwą znaną z internetu. Jest w trakcie zmiany nazwy na Answear. com. Sam debiut giełdowy ma nastąpić jeszcze w 2020 r.

NIE PIERWSZYZNA:
NIE PIERWSZYZNA:
Krzysztof Bajołek jako główny akcjonariusz Artmana wprowadzał spółkę na GPW w 2004 r. Na parkiet wraca z internetowym sklepem Answear.com.
Fot. ARC

— Answear.com dynamicznie rośnie zarówno pod względem liczby klientów, jak i sprzedaży. Już ubiegły rok był bardzo dobry — przychody ze sprzedaży spółki w 2019 r. wyniosły 311,2 mln zł, co oznacza wzrost o 401 proc. rok do roku, a w tym roku obserwujemy dalszy skokowy wzrost zainteresowania zakupami w sieci w całej Europie Środkowo-Wschodniej — mówi Krzysztof Bajołek, prezesa Wearco.

O wyniku netto na razie nie mówi. Krzysztof Bajołek znany jest z marek House i Mohito, sprzedanych ponad dekadę temu LPP. House należała przy tym do Artmana, który był notowany na GPW w latach 2004-09. Obecnie do biznesmena należy też sieć sklepów odzieżowych Medicine. Answear.com to sklep multibrandowy. Sprzedaje m.in. produkty Diesel, Guess Jeans, CK, Tommy Hilfiger, Valentino, DKNY, a także wyroby sygnowanewłasną marką Answear LAB. Obecnie prowadzi działalność w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej: Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii, Ukrainie i na Węgrzech. Żaden z rynków nie ma więcej niż 30 proc. udziału w całkowitych przychodach.

Answear.com w Polsce i Czechach ma jednak konkurencję w postaci niemieckiego Zalando, które prowadzi podobną działalność, ale głównie w Europie Zachodniej. Zalando jest notowane na giełdzie we Frankfurcie. W pierwszej połowie 2020 r. jego przychody wyniosły 3,6 mld EUR, a zysk netto 36 mln EUR. Kapitalizacja to 19,1 mld EUR. W rok urosła o 77 proc. Na GPW wybierają się dwie inne spółki z branży e-commerce — Allegro.eu oraz Dadelo (sklepy rowerowe online).

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane