Artcic Paper przedstawił strategię

aktualizacja: 22-03-2018, 11:02

Zarząd Arctic Paper określił długoterminowy cel finansowy na 10 proc. rentownosci operacyjnej. Przedstawiono też nową strategię dla działalności papierniczej, z horyzontem do 2022 r.

Nowa strategia biznesowa opiera się na sześciu strategicznych inicjatywach:

1. Rozwój działalności poprzez koncentrację na wybranych rentownych segmentach i rynkach, w tym na produktach specjalistycznych i produktach premium, w Europie Wschodniej i na nowych rynkach.

2. Nowe innowacyjne produkty i gramatury, opracowane w ścisłej współpracy z klientami.

3. Dalsze wzmacnianie marek dla segmentu premium oraz innych segmentów, w celu zwiększenia przychodów na tonę papieru.

4. Optymalizacja wszystkich procesów w celu obniżenia kosztów.

5. Wzmacnianie kultury wydajności wśród pracowników, opartej na jasnych i mierzalnych celach.

6. Zrównoważona działalność oparta na produktach nadających się do recyklingu i materiałach odnawialnych.

"Wdrażanie strategii już się rozpoczęło, co oznacza, że poszczególne jednostki Spółki opracowują szczegółowe plany działań oparte na sześciu strategicznych inicjatywach" - dodano.

- Wierzymy w przyszłość papieru i dostrzegamy ogromne możliwości zwiększenia rentowności poprzez skupienie się na wybranych segmentach i nowych rynkach geograficznych, wdrażanie innowacyjnych rozwiązań opartych na współpracy z klientem i dalsze budowanie silnych marek, a wszystko to wspierane przez silną kulturę korporacyjną, zoptymalizowane procesy i zrównoważone podejście do każdego aspektu naszej działalności – podsumował Per Skoglund, prezes spółki.

Po trzech kwartałach 2017 r. przychody spółki wyniosły 2,2 mld zł i były nieznacznie niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zysk operacyjny sięgnął 115,6 mln zł (a rentowność operacyjna 5,2 proc.), a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej 45,3 mln zł.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Artcic Paper przedstawił strategię