Przychody ze sprzedaży mają wynieść 2,6-2,8 mld USD wobec zakładanych do tej pory 2,2-2,4 mld USD.
Zysk netto ma sięgnąć 70-74 mln USD wobec zakładanych do tej pory 48-52 mln USD>
– Od dawna mówimy, że naszym celem jest wypracowanie wyższej zyskowności, nie walczymy wyłącznie o przychody. Widać to w naszej prognozie, w której podnosimy poziom zysku netto na 2022 r. aż o 42 proc. Po bardzo trudnym początku roku i wybuchu wojny w Ukrainie bardzo szybko zaktywizowaliśmy inne rynki, które do tej pory nie były dla nas priorytetowe. Tym samym wzrostowe kraje Centralnej Azji, z Kazachstanem na czele, oraz kraje Bliskiego Wschodu, stały się naszymi wiodącymi rynkami. Mamy dalsze plany rozwoju, nie tylko terytorialnego, ale też produktowego oraz dywersyfikacji naszej działalności, o których będziemy informować rynek w niedalekiej przyszłości – powiedział Serhei Kostewicz, prezes Asbisu.
Jak wyjaśniono, podniesienie prognozy wynika ze wzrost sprzedaży wyżej marżowo produktów i rozwiązań IT, wzrostu sprzedaży na rynkach niezaangażowanych w wojnę, wyższej niż zakładano sprzedaży na Ukrainie, wyższych niż zakładano niedoborów na rynku w II połowie 2022 r., skutkujących wyższymi cenami oraz lepszymi marżami, niższych niż przewidywano kosztów operacyjnych.