Assistance trafiło pod strzechy

Rośnie liczba mieszkańców małych miast, którzy sięgają po usługi pomocowe.

Mieszkaniec dużego miasta o zarobkach powyżej średniej krajowej — tak przez lata wyglądał portfel typowego użytkownika usługi assistance. W ubiegłym roku to się zmieniło z badania firmy Mondial Assistance wynika, że w ubiegłym roku wzrosła liczba mieszkańców mniejszych miast, którzy sięgnęli po usługi pomocowe. Według Tomasza Frączka, prezesa Mondial Assistance, największa dynamika była w miastach, które mają od 20 do 50 tys. mieszkańców. Dzięki temu cały rynek assistance zanotował wzrost. Z raportuMondial Assistance i firmy badawczej Ipsos wynika, że liczba klientów, którzy sięgnęli po usługi pomocowe, wzrosła o 5 proc. i wyniosła ponad 2,6 mln. Zdaniem Tomasza Frączka, otwarcie się mieszkańców mniejszych miast na usługi assistance to efekt programu 500+.

— Z punktu widzenia Warszawy nie widać wpływu tego programu, natomiast w mniejszych ośrodkach — tak — mówi prezes Mondial Assistance. Dzięki dodatkowemu zastrzykowi pieniędzy wzrosły ich możliwości zakupowe. To zaś ma przełożenie na biznes głównych partnerów firm pomocowych: ubezpieczycieli, banków i touroperatorów. Według Tomasza Frączka, w 2016 r. wzrosła liczba udzielanych przez banki pożyczek na zakup elektroniki czy sprzętów domowych. Bardzo dobry rok ma za sobą branża turystyczna, a ubezpieczycieli cieszy rekordowa liczba zarejestrowanych aut. Najpopularniejszym rodzajem usługi pomocowej jest nadal assistance samochodowy. Do korzystania z niego przyznaje się aż 84 proc. osób, które wzięło udział w badaniu. Na drugim miejscu są usługi medyczne, z których najważniejsza jest organizacja wizyty lekarza w domu dla chorego dziecka. Na trzecie miejsce awansował assistance turystyczny, wyrzucając z podium assistance domowy. Ma to związek z rosnącą liczbą Polaków, którzy decydują się na wypoczynek za granicą.

— Assistance przestał być traktowany przez Polaków jako usługa kojarząca się z luksusem. Nasz raport świadczy o tym, że rzeczywiście trafił pod strzechy — podkreśla Tomasz Frączek.

2,66 mln Tylu Polaków skorzystało w 2016 r. z usługi assistance.

2,2 To średnia liczba rocznych interwencji assistance na klienta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Assistance trafiło pod strzechy