Audi chce zasilać pralkę... samochodem

Łukasz OstruszkaŁukasz Ostruszka
opublikowano: 2020-07-30 22:00

Niemiecki producent aut i Hager Group prowadzą projekt badawczy dotyczący ładowania dwukierunkowego.

Celem jest podpięcie elektrycznych samochodów do sieci domowej i wykorzystanie ich jako elastycznych jednostek magazynowania energii. Audi zauważa, że wytwarzanie energii wiatrowej i słonecznej wiąże się z powstawaniem nadwyżek, które nie zawsze udaje się zmagazynować. Inżynierowie proponują więc połączenie z systemem fotowoltaicznym i tymczasowe magazynowanie energii w e-pojazdach, których będzie coraz więcej.

Audi
Audi
ARC

— Elektromobilność zbliżyła do siebie przemysł motoryzacyjny i energetyczny. Według naszego projektu akumulator w audi e-tron mógłby — niezależnie od samochodu — zaopatrywać w energię dom jednorodzinny przez około tydzień. Patrząc w przyszłość, chcemy udostępnić ten potencjał i uczynić samochód elektryczny częścią transformacji energetycznej — mówi Martin Dehm, kierownik projektu ładowania dwukierunkowego w Audi.

Kluczem do sukcesu ma być odpowiednie zsynchronizowanie i ustawienie całego systemu, aby był maksymalnie wydajny i użyteczny dla odbiorców.