Autobusy skurczyły się o połowę

opublikowano: 31-07-2009, 07:30

Tak źle w branży było ostatnio 8 lat temu. Najbardziej oberwał segment miejski.

W pierwszej połowie 2009 r. nabywców znalazło zaledwie 357 autobusów o masie powyżej 3,5 tony, czyli aż o 49,71 proc. mniej niż przed rokiem — informuje firma JMK analizy rynku transportowego (JMK). To najgorszy od 8 lat wynik w okresie styczeń-czerwiec. Spadki odnotowano we wszystkich segmentach rynku. Największy — wśród autobusów miejskich. Sprzedano ich 126 sztuk, o 61,58 procent mniej niż przed rokiem Po pierwszym półroczu liderem segmentu miejskiego i całego rynku autobusowego jest Solaris Bus Coach. Producent sprzedał 65 autobusów, wobec 111 przed rokiem.

Firma JMK prognozuje, że łącznie, na koniec 2009 r. sprzedaż we wszystkich segmentach autobusów w Polsce wyniesie 1000-1050 sztuk.

— Po rewelacyjnych latach 2006-08, kiedy polscy przewoźnicy kupowali odpowiednio 1311, 1300 i 1749 autobusów — nadszedł "chudszy" rok. Wracamy do poziomu sprzedaży z lat 2001-05 i miejmy nadzieję, że ten kryzysowy czas będzie chwilowym załamaniem — podkreśla Aleksander Kierecki, prezes JMK.

PJ

None
None

W pierwszej połowie 2009 r. nabywców znalazło zaledwie 357 autobusów o masie powyżej 3,5 tony, czyli aż o 49,71 proc. mniej niż przed rokiem — informuje firma JMK analizy rynku transportowego (JMK). To najgorszy od 8 lat wynik w okresie styczeń-czerwiec. Spadki odnotowano we wszystkich segmentach rynku. Największy — wśród autobusów miejskich. Sprzedano ich 126 sztuk, o 61,58 procent mniej niż przed rokiem Po pierwszym półroczu liderem segmentu miejskiego i całego rynku autobusowego jest Solaris Bus Coach. Producent sprzedał 65 autobusów, wobec 111 przed rokiem.

Firma JMK prognozuje, że łącznie, na koniec 2009 r. sprzedaż we wszystkich segmentach autobusów w Polsce wyniesie 1000-1050 sztuk.

— Po rewelacyjnych latach 2006-08, kiedy polscy przewoźnicy kupowali odpowiednio 1311, 1300 i 1749 autobusów — nadszedł "chudszy" rok. Wracamy do poziomu sprzedaży z lat 2001-05 i miejmy nadzieję, że ten kryzysowy czas będzie chwilowym załamaniem — podkreśla Aleksander Kierecki, prezes JMK.

PJ

W pierwszej połowie 2009 r. nabywców znalazło zaledwie 357 autobusów o masie powyżej 3,5 tony, czyli aż o 49,71 proc. mniej niż przed rokiem — informuje firma JMK analizy rynku transportowego (JMK). To najgorszy od 8 lat wynik w okresie styczeń-czerwiec. Spadki odnotowano we wszystkich segmentach rynku. Największy — wśród autobusów miejskich. Sprzedano ich 126 sztuk, o 61,58 procent mniej niż przed rokiem Po pierwszym półroczu liderem segmentu miejskiego i całego rynku autobusowego jest Solaris Bus Coach. Producent sprzedał 65 autobusów, wobec 111 przed rokiem.

Firma JMK prognozuje, że łącznie, na koniec 2009 r. sprzedaż we wszystkich segmentach autobusów w Polsce wyniesie 1000-1050 sztuk.

— Po rewelacyjnych latach 2006-08, kiedy polscy przewoźnicy kupowali odpowiednio 1311, 1300 i 1749 autobusów — nadszedł "chudszy" rok. Wracamy do poziomu sprzedaży z lat 2001-05 i miejmy nadzieję, że ten kryzysowy czas będzie chwilowym załamaniem — podkreśla Aleksander Kierecki, prezes JMK.

PJ

W pierwszej połowie 2009 r. nabywców znalazło zaledwie 357 autobusów o masie powyżej 3,5 tony, czyli aż o 49,71 proc. mniej niż przed rokiem — informuje firma JMK analizy rynku transportowego (JMK). To najgorszy od 8 lat wynik w okresie styczeń-czerwiec. Spadki odnotowano we wszystkich segmentach rynku. Największy — wśród autobusów miejskich. Sprzedano ich 126 sztuk, o 61,58 procent mniej niż przed rokiem Po pierwszym półroczu liderem segmentu miejskiego i całego rynku autobusowego jest Solaris Bus Coach. Producent sprzedał 65 autobusów, wobec 111 przed rokiem.

Firma JMK prognozuje, że łącznie, na koniec 2009 r. sprzedaż we wszystkich segmentach autobusów w Polsce wyniesie 1000-1050 sztuk.

— Po rewelacyjnych latach 2006-08, kiedy polscy przewoźnicy kupowali odpowiednio 1311, 1300 i 1749 autobusów — nadszedł "chudszy" rok. Wracamy do poziomu sprzedaży z lat 2001-05 i miejmy nadzieję, że ten kryzysowy czas będzie chwilowym załamaniem — podkreśla Aleksander Kierecki, prezes JMK.

PJ

W pierwszej połowie 2009 r. nabywców znalazło zaledwie 357 autobusów o masie powyżej 3,5 tony, czyli aż o 49,71 proc. mniej niż przed rokiem — informuje firma JMK analizy rynku transportowego (JMK). To najgorszy od 8 lat wynik w okresie styczeń-czerwiec. Spadki odnotowano we wszystkich segmentach rynku. Największy — wśród autobusów miejskich. Sprzedano ich 126 sztuk, o 61,58 procent mniej niż przed rokiem Po pierwszym półroczu liderem segmentu miejskiego i całego rynku autobusowego jest Solaris Bus Coach. Producent sprzedał 65 autobusów, wobec 111 przed rokiem.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Firma JMK prognozuje, że łącznie, na koniec 2009 r. sprzedaż we wszystkich segmentach autobusów w Polsce wyniesie 1000-1050 sztuk.

— Po rewelacyjnych latach 2006-08, kiedy polscy przewoźnicy kupowali odpowiednio 1311, 1300 i 1749 autobusów — nadszedł "chudszy" rok. Wracamy do poziomu sprzedaży z lat 2001-05 i miejmy nadzieję, że ten kryzysowy czas będzie chwilowym załamaniem — podkreśla Aleksander Kierecki, prezes JMK.

PJ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane