Aviva ma apetyt na PSD2

Ubezpieczyciel szuka prostych rozwiązań dla klientów. Potencjał widzi w platformach samoobsługowych i technologii.

— Zamierzamy skorzystać z możliwości, jakie daje unijna dyrektywa PSD2 — deklaruje Adam Uszpolewicz, prezes Avivy Polska.

Zobacz więcej

fot. Bloomberg

Nowe przepisy umożliwią firmom płatniczym spoza sektora bankowego inicjowanie płatności i zaglądanie w dane klientów banków.

— Nie chcemy konkurować z bankami. Chcielibyśmy natomiast, za zgodą klienta, automatycznie pobierać z jego kontapieniądze na poczet składki ubezpieczeniowej. Bezpłatne dla niego rozwiązanie pomogłoby nam jeszcze poprawić wskaźnik ściągania należności, który już dziś jest na wysokim poziomie ponad 90 proc. Dostęp do danych umożliwi nam również lepszą wycenę ryzyka — twierdzi Adam Uszpolewicz.

Ubezpieczyciel dostrzega potencjał platform będących odpowiednikami bankowości online, gdzie klient może kupić polisy i samodzielnie nimi zarządzać. Na koniec ubiegłego roku z platformy MojaAviva, która umożliwia dostęp do wszystkich czterech linii biznesowych ubezpieczyciela (ubezpieczeńżyciowych, majątkowych, otwartych funduszy emerytalnych i funduszy inwestycyjnych), korzystało 120 tys. użytkowników. Ambicje Avivy są znacznie większe — za rok chce mieć 500 tys. klientów przekonanych do samoobsługi.

— Naszym celem jest przeniesienie dużej liczby transakcjina tę platformę — mówi prezes ubezpieczyciela. W realizacji planu ma pomóc uproszczona oferta produktowa z linii ubezpieczeń majątkowych, a także prosty język. Z obserwacji Avivy wynika, że rośnie liczba osób kupujących proste ubezpieczenie przez internet. Mowa o polisach komunikacyjnych, mieszkaniowych czy podróżnych. Sieć agentów własnych Avivy skupia się natomiast na sprzedaży trudniejszych produktów, którymi są ubezpieczenia życiowe, indywidualne i grupowe, oraz OC dla firm. To na nie ubezpieczyciel położy nacisk w tym roku, m.in. poszerzając ofertę. Zdaniem Adama Uszpolewicza, motorem tegorocznego wzrostu mogą być ubezpieczenia zdrowotne, po które Polacy sięgają coraz chętniej (według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, taką polisę ma obecnie 2,1 mln osób). Z mniejszym optymizmem prezes Avivy spogląda w kierunku ubezpieczeń komunikacyjnych, które w zeszłym roku przyniosły firmie największy zysk dekady.

— W ubiegłym roku osiągnęliśmy taki poziom rentowności OC komunikacyjnego, który chciałbym utrzymać. Rynek nie znosi jednak stagnacji, dlatego uważam, że ceny spadną — mówi prezes Avivy.

 

889 mln zł Tyle wyniósł zysk operacyjny grupy Aviva Polska w 2017 r., co oznacza wzrost o 6 proc. w stosunku do 2016 r.

283 mln zł ...tyle świadczeń wypłaciła z ubezpieczeń na życie…

217 mln zł …a tyle z polis majątkowych i pozostałych osobowych.

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Aviva ma apetyt na PSD2