AXA wystartuje w listopadzie

Tomasz Brzeziński
opublikowano: 19-10-2006, 00:00

Wszystko wskazuje na to, że francuski koncern ubezpieczeniowy AXA wreszcie ruszy ze sprzedażą polis w Polsce.

Francuska AXA, drugi ubezpieczyciel w Europie, chce sprzedawać polisy komunikacyjne w systemie direct (przez telefon i internet). Ma to robić poprzez polski oddział swojej spółki zależnej Avannsur z siedzibą w Nanterre. Rynek od wielu miesięcy zadaje sobie pytanie, kiedy Francuzi wkroczą wreszcie do gry?

Odpowiedź poznamy zapewne już wkrótce. 23 października firma organizuje konferencję prasową wprowadzającą na nasz rynek markę AXA „na krótko przed podjęciem pełnej działalności operacyjnej”. Ale choć firma zdecydowała się wreszcie publicznie ujawnić swoje plany, liczba znaków zapytania rośnie, a nie maleje. Gospodarzem spotkania będzie Ryszard Bociong, dyrektor zarządzający polskiego oddziału Avannsur. Tymczasem jeszcze niecały miesiąc temu Francuzi twierdzili, że Bociong zostanie szefem polskiego oddziału wraz z rozpoczęciem przez niego działalności operacyjnej (za taką uważa się sprzedaż polis). Czy to oznacza, że firma sprzedała już pierwsze polisy?

— Na szczegółowe pytania odpowiemy na poniedziałkowej konferencji — ucina Agnieszka Dąbrowska, dyrektor departamentu sprzedaży, marketingu i obsługi klienta Avannsur w Polsce.

Wiele wskazuje na to, że AXA ruszy ze sprzedażą polis w listopadzie, choć terminów startu było już przynajmniej kilka (podobnie jak szefów — Ryszard Bociong jest trzeci). Sam projekt, według nieoficjalnych informacji, trwa już około dwóch lat (AXA chciała np. kupić Link4 TU, prekursora sprzedaży polis komunikacyjnych w systemie direct w Polsce).

W tym roku prace nabrały jednak tempa. Pod koniec maja AXA dostała tzw. notyfikację urzędu nadzoru, która umożliwia sprzedaż polis. W czerwcu zatrudniła pracowników średniego szczebla. Pod koniec sierpnia rekrutowała telemarketerów, a taka akcja z reguły poprzedza o dwa-trzy miesiące operacyjny start firmy.

Zakres licencji polskiego oddziału Avannsur obejmuje klasyczne produkty komunikacyjne: autocasco, OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, assistance oraz polisy wypadkowe (np. NNW kierowcy). Oddział AXA może jednak sprzedawać także ubezpieczenia majątkowe (od żywiołów), kradzieżowe, ochrony prawnej, co może oznaczać, że nie poprzestanie na sprzedaży przez telefon tylko polis komunikacyjnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Brzeziński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu