B2B: walczy 600 projektów

Miłosz Marczuk
opublikowano: 2009-11-05 00:00

Przedsiębiorcy złożyli dwa razy więcej wniosków niż poprzednio. Na decyzję poczekają do lutego.

Przedsiębiorcy złożyli dwa razy więcej wniosków niż poprzednio. Na decyzję poczekają do lutego.

Ponad 600 wniosków na kwotę przekraczającą 314 mln zł zostało złożonych w ramach III i ostatniej w tym roku rundy aplikacyjnej do działania 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG). Do podziału jest prawie 157 mln zł. Tym samym zamknięto tegoroczne konkursy dotyczące dofinansowania projektów typu business-to-business.

— Złożonych zostało blisko dwa razy więcej wniosków niż w każdej z poprzednich tegorocznych rund aplikacyjnych — zauważa Monika Karwat-Bury, rzeczniczka Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Działanie 8.2 POIG zakłada dofinansowanie takiej kooperacji 20 tys., a nawet 2 mln zł. Projekty mogą być jednak objęte dofinansowaniem maksymalnie przez 24 miesiące.

Business-to-business to całość relacji firmy z jej otoczeniem biznesowym, czyli partnerami, pośrednikami, dystrybutorami czy punktami sprzedaży (lub świadczenia usług).

— Projekty, które otrzymają dofinansowanie na tworzenie elektronicznych platform współpracy powinny mieć realny wpływ na zwiększenie efektywności i wydajności firm —mówi Radosław Runowski, dyrektor zespołu własności przemysłowej w PARP, która realizuje większość działań POIG.

Naukowcy podkreślają wagę inicjatyw, na które można uzyskać dofinansowanie z działania 8.2 POIG.

— Papierowa gospodarka nie może konkurować z gospodarką elektroniczną. Kooperacja informatyczna grupy przedsiębiorstw może być kluczem do sukcesu we współczesnej gospodarce. Przyszłość należy do małych i średnich przedsiębiorstw zintegrowanych w sieciowe organizacje wirtualne — mówi prof. dr hab. inż. Wojciech Cellary z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, jeden z recenzentów założeń POIG na etapie ich powstawania, odnosząc się bezpośrednio do elektronicznych projektów B2B.

Miłosz Marczuk