B2B: Walczy 600 projektów

Miłosz Marczuk
opublikowano: 2009-11-05 09:54

Przedsiębiorcy złożyli dwa razy więcej wniosków niż poprzednio. Na decyzję poczekają do lutego.

Ponad 600 wniosków na kwotę przekraczającą 314 mln zł zostało złożonych w ramach III i ostatniej w tym roku rundy aplikacyjnej do działania 8.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (POIG). Do podziału jest prawie 157 mln zł. Tym samym zamknięto tegoroczne konkursy dotyczące dofinansowania projektów typu business-to-business.

— Złożonych zostało blisko dwa razy więcej wniosków niż w każdej z poprzednich tegorocznych rund aplikacyjnych — zauważa Monika Karwat-Bury, rzeczniczka Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Działanie 8.2 POIG zakłada dofinansowanie takiej kooperacji 20 tys., a nawet 2 mln zł. Projekty mogą być jednak objęte dofinansowaniem maksymalnie przez 24 miesiące.

Business-to-business to całość relacji firmy z jej otoczeniem biznesowym, czyli partnerami, pośrednikami, dystrybutorami czy punktami sprzedaży (lub świadczenia usług).

— Projekty, które otrzymają dofinansowanie na tworzenie elektronicznych platform współpracy powinny mieć realny wpływ na zwiększenie efektywności i wydajności firm —mówi Radosław Runowski, dyrektor zespołu własności przemysłowej w PARP, która realizuje większość działań POIG.

Naukowcy podkreślają wagę inicjatyw, na które można uzyskać dofinansowanie z działania 8.2 POIG.

— Papierowa gospodarka nie może konkurować z gospodarką elektroniczną. Kooperacja informatyczna grupy przedsiębiorstw może być kluczem do sukcesu we współczesnej gospodarce. Przyszłość należy do małych i średnich przedsiębiorstw zintegrowanych w sieciowe organizacje wirtualne — mówi prof. dr hab. inż. Wojciech Cellary z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, jeden z recenzentów założeń POIG na etapie ich powstawania, odnosząc się bezpośrednio do elektronicznych projektów B2B.