Bać-Pol marzy o 4 mld zł

Podkarpacka firma rozbudowuje sieć franczyzową w całym kraju. Zamierza w trzy lata potroić obroty.

Na wartym według GUS prawie 150 mld zł rynku dystrybucji produktów FMCG, kto nie rośnie, ten ginie. Graczem numer jeden jest Eurocash — zaopatrujący m.in. ponad 10 tys. sklepów franczyzowych. Za jego plecami czają się mniejsi gracze regionalni, którzy łączą siły. Rzeszowski Bać-Pol w tym roku do swoich sieci franczyzowych ma przyłączyć nawet 200 sklepów.

— W sieci SPAR mamy 124 punkty i zakładamy, że na koniec 2013 r. będzie ich nie mniej niż 170. Natomiast w sieci Słoneczko działa 192 placówek i zgodnie z planem na koniec roku powinno ich być nie mniej niż 290, a w optymistycznej wersji nawet 340. Prowadzimy już kilka projektów integracyjnych z małymi grupami sklepów — mówi Leszek Bać, prezes Bać-Polu. Kierowana przez niego spółka miała w ubiegłym roku niespełna 1,5 mld zł przychodów.

— W tym roku, bez uwzględnienia wpływu potencjalnych akwizycji, planujemy osiągnąć sprzedaż na poziomie 1,85 mld zł — czyli urosnąć o 20 proc. Najpóźniej w 2015 r. powinniśmy dobić do poziomu 4 mld zł — mówi Leszek Bać. Oprócz sklepów Bać-Pol przyłącza do franczyzy… hurtownie, prowadzone przez mniejszych, lokalnych graczy.

— Mniejszych dystrybutorów zachęcamy do przystąpienia do naszej franczyzowej sieci hurtowni cash & carry — dzisiaj w tym systemie działają dwie placówki, w tym roku przyłączymy jeszcze trzy-cztery, a oceniamy, że w średniookresowej perspektywie będzie ich około 20 — mówi Leszek Bać. Spółka ma też inwestować w marki własne, pozwalające na osiągnięcie wyższych marż. Dziś ich udział w ogólnej sprzedaży sklepów franczyzowych prezes ocenia jako „zbyt mały”.

— Chcemy, by w przyszłym roku udział marek własnych w sprzedaży osiągnął poziom 10 proc. — mówi Leszek Bać.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Bać-Pol marzy o 4 mld zł