Badania na rynek: trzy odsłony

opublikowano: 25-02-2019, 22:00

MŚP, które chcą wdrażać wyniki prac B+R, mogą startować w kilku naborach z dotacyjnego przeboju.

Ruszyły trzy konkursy z poddziałania 3.2.1 programu Inteligentny Rozwój. Łączny budżet programu „Badania na rynek” wynosi aż 1,5 mld zł. Pula 850 mln zł jest przeznaczona dla wszystkich MŚP, które — z pomocą dotacji — planują np. uruchomić linie produkcyjne dla nowych technologii lub usług. Natomiast konkurs z budżetem 550 mln zł jest zarezerwowany dla przedsiębiorców działających w średnich miastach, które charakteryzują się niskim poziomem inwestycji prywatnych i publicznych, a także wysokim bezrobociem. Nowością jest konkurs dla małych i średnich graczy, których projekty inwestycyjne — polegające na wdrożeniu wyników prac B+R przeprowadzonych przez wnioskodawcę samodzielnie lub na jego zlecenie — ułatwią życie seniorom i osobom z niepełnosprawnościami. Rządowa agencja przeznaczyła na tego typu przedsięwzięcia 100 mln zł.

Program „Badania na rynek” przewiduje kilka wymogów wspólnych dla wszystkich MŚP. Firma biorąca udział w konkursie powinna mieć zamknięty jeden rok obrotowy trwający przynajmniej 12 miesięcy. Ważna jest też kwota przychodów ze sprzedaży, jaką spółka musi osiągnąć w ciągu trzech lat poprzedzających rok, w którym wnioskuje o dotację. W przypadku mikro- i małej firmy będzie to co najmniej 600 tys. zł, a dla średniej — 1 mln zł. Wnioskodawca powinien prowadzić prace B+R lub zlecić ich wykonanie. Wyniki tych prac mają być kluczowe dla nowego produktu lub usługi. Nowością w poddziałaniu 3.2.1 jest zniesienie limitu maksymalnej kwoty dofinansowania projektu w wysokości 20 mln zł. Firmom powinna podobać się inna zmiana — niższy minimalny próg kosztów kwalifikowanych projektu. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, organizator naboru, obniżyła wspomniany limit z 5 do 1 mln zł. Ponadto rządowa agencja rozszerzyła katalog wsparcia. Dotacje pokryją nie tylko wydatki inwestycyjne i usługi doradcze, ale również koszty innowacji procesowych. © Ⓟ

8.05 Do tego dnia można składać wnioski o granty w konkursach z poddziałania 3.2.1 POIR.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane