Bank Pocztowy rozpoczyna współpracę z PKO BP. Przygotowuje też ofertę detaliczną we współpracy z Pocztą Polską.
Po trzynastu miesiącach od wejścia kapitałowego PKO BP do Banku Pocztowego spółkom udało się podpisać list intencyjny w sprawie współpracy. W końcu wiadomo, na czym będzie ona polegała.
Z największym detalistą…
— Jesienią tego roku Bank Pocztowy rozpocznie sprzedaż bardziej wyspecjalizowanych produktów PKO BP — kart kredytowych, produktów rynku nieruchomości, jednostek funduszy inwestycyjnych PKO TFI — wyjaśnia Piotr Kamiński, prezes Banku Pocztowego.
Produkty te sprzedawane będą na początku w 70 placówkach Banku Pocztowego. Niewykluczone, że w przyszłości będą dostępne w całej sieci Poczty Polskiej, która zarządza siecią około 8 tys. punktów. PKO BP zobowiązał się do szkolenia sprzedawców Banku Pocztowego — na początek około 100. Ma także być dostawcą rozwiązań technologicznych.
Ale zanim plany banków wejdą w życie, konieczna jest także umowa między PKO BP a Pocztą Polską, w końcu to w jej placówkach lokowane są punkty Banku Pocztowego. To ona ma 75 proc. udział w Banku Pocztowym, a pozostałe udziały należą do największego detalisty.
— Umowa z Pocztą Polską jest już prawie gotowa. Mamy nadzieję podpisać ją w najbliższym czasie — mówi Sławomir Skrzypek, wiceprezes PKO BP.
…i z jedyną pocztą
Bank Pocztowy ma także ambicje wystartowania z własną unowocześnioną ofertą detaliczną. Właśnie przygotowuje ją we współpracy z Pocztą Polską.
— Bank będzie sam produkował proste produkty — kredyty gotówkowe, kredyty w rachunku. Ogółem zamierzamy skoncentrować się na obsłudze masowych klientów — twierdzi Piotr Kamiński.
Obecnie bank obsługuje 170 tys. rachunków, co jego zdaniem, jest znacznie poniżej potencjału. Zadowolony będzie wówczas, gdy będzie obsługiwał miliony rachunków.