Bank w sieci i na kółkach

Małgorzata Ciechanowska
20-04-2011, 14:44

Bez wychodzenia z firmy, można założyć rachunek, lub złożyć wniosek o kredyt

 

Kiedyś banki zbudowały sieci oddziałów, teraz skłaniają się ku bankowości mobilnej, w której to konsultant przyjeżdża do klienta.

Duża konkurencja wśród instytucji finansowych sprawiała, że banki prześcigają się w pomysłach na zwabienie klienta. Bezpłatne prowadzenie konta, darmowe wypłaty z bankomatów czy bankowość internetowa to już standard, dlatego trzeba szukać nowych udogodnień. Coraz więcej banków stawia na bankowość mobilną, która pozwala przedsiębiorcom zaoszczędzić czas, który musieliby poświęcić na dojazdy do oddziałów bankowych.

— Przedsiębiorca decydując się na współpracę z bankiem, zwraca uwagę na dostępność jego pracowników i szybkość obsługi. Dyspozycyjność bankowców jest szczególnie ważna, bo często zdarza się, że klient jest jednocześnie właścicielem firmy i szeregowym pracownikiem. Może też nie mieć w strukturze firmy osoby odpowiedzialnej za podejmowanie ważnych decyzji finansowych, takich jak inwestowanie wolnych środków lub korzystanie z kredytu — wyjaśnia Loukas Notopoulos, dyrektor rozwoju produktu i sprzedaży ds. małych przedsiębiorstw w Polbanku EFG.

Mobilny doradca

Oczekiwania klientów wobec banku są jasne — ma dostarczyć właściwych narzędzi finansowych, niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej. Dlatego głównym obowiązkiem doradcy finansowego na początku współpracy z przedsiębiorcą jest zapoznanie się z profilem firmy i jej aktywnością biznesową.

— Rozumiejąc działalność przedsiębiorstwa, doradca może trafnie dopasować ofertę banku do jego faktycznych potrzeb. Będąc przedstawicielem banku w terenie, doradca zna też charakterystykę rynku lokalnego i jest w stanie dopasować odpowiedni produkt, np. kredyt — podkreśla Loukas Notopoulos.

Ważne, aby klient mógł liczyć na pomoc jednego doradcy, który zostanie przypisany do danego przedsiębiorstwa.

— Dzięki temu doradca jest w stanie zbudować z klientem długą i opartą na wzajemnym zaufaniu relację — twierdzi Marek Piotrowski, odpowiedzialny za rozwój oferty firmowej w mBanku.

Na podobną pomoc mogą liczyć klienci ING Banku Śląskiego. Okazuje się jednak, że klienci świadomi swoich potrzeb mogą obejść się bez pomocy doradców bankowych.

— Nasi doradcy mobilni dojeżdżają do klienta i pomagają mu założyć odpowiedni rachunek. Jednak coraz więcej klientów korzysta z bankowości elektronicznej i konta Direct, które można założyć przez internet. Do klienta przyjeżdża wtedy kurier z niezbędnymi dokumentami do podpisu — mówi Aleksandra Chaber, menedżer ds. marketingu w departamencie zarządzania rynkiem detalicznym w ING Banku Śląskim.

Mobilne oddziały

ING Bank Śląski znalazł sposób, aby dotrzeć do przedsiębiorców z całej Polski. Od połowy 2008 r. ma trzy mobilne placówki, w których przedsiębiorcy mogą zapoznać się z ofertą banku, skorzystać z wybranych produktów, a także złożyć wniosek o kartę kredytową lub kredyt oraz skorzystać z porad ekspertów.

— Placówki te jeżdżą po całym kraju. Najczęściej można je spotkać w miejscach, w których przedsiębiorcy zwykle załatwiają sprawy związane z prowadzeniem działalności, np. przed urzędami ZUS. Dzięki temu bank jest bardziej dostępny, co przekłada się na zadowolenie klientów — zaznacza Aleksandra Chaber.

 

Ruchome placówki

W 2008 r. ING Bank Śląski nadał nowe znaczenie pojęciu "mobilnej bankowości". Nie ogranicza się już ono do doradcy w służbowej skodzie, który po prostu dojeżdża do klienta. Teraz dojeżdża do niego już oddział banku. ING BSK uruchomił trzy placówki mobilne, w których klienci indywidualni i przedsiębiorcy z sektora MŚP mogą zapoznać się z ofertą banku, skorzystać z wybranych produktów oraz porad doradców bez konieczności składania wizyty w oddziale. Ponadto klienci mogą założyć rachunek lub złożyć wniosek o kredyt, kartę kredytowa albo pożyczkę. Mobilne placówki cieszą się dużą popularnością. Pojawiają się zwykle w miejscach, w których przedsiębiorcy załatwiają sprawy związane z prowadzeniem działalności, np. przed placówkami ZUS lub urzędami skarbowymi.


 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Ciechanowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Bank w sieci i na kółkach