Banki w sieci czują się dobrze

KL
opublikowano: 23-03-2011, 00:00

Polacy polubili bankowość internetową. W 2010 r. przybyło 1,8 mln aktywnych e-klientów indywidualnych i firm.

Polacy polubili bankowość internetową. W 2010 r. przybyło 1,8 mln aktywnych e-klientów indywidualnych i firm.

O milion rocznie może rosnąć liczba klientów banków, aktywnie korzystających z e-bankowości — prognozuje Związek Banków Polskich. Na koniec 2010 r. takie konta miało już 16,2 mln osób (chociaż korzysta z nich niewiele ponad 9 mln) i ponad 1,6 mln małych i średnich firm (a korzysta z nich ponad milion).

— Polacy mają coraz większe zaufanie do tego kanału obsługi. Spodziewamy się, że w kolejnych latach klientów będzie szybko przybywało — mówi prof. Remigiusz Kaszubski, dyrektor w ZBP.

Związek przebadał też rynek transakcji bezgotówkowych. Ich wartość w zeszłym roku wzrosła zarówno w przypadku kart debetowych, jak i kredytowych. Polacy używają kart częściej, co wpłynęło na zmniejszenie się wartości pojedynczej transakcji.

W ubiegłym roku spadła liczba wyemitowanych kart kredytowych — o ponad 18 proc. do 8,9 mln sztuk.

— To pozytywne zjawisko. Oznacza, że banki po kryzysie bardziej odpowiedzialnie podchodzą do wydawania kart i dokładniej analizują zdolność kredytową klientów — mówi Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes ZBP.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu