Best Western rośnie w Polsce

EG
opublikowano: 08-08-2012, 00:00

Franczyzę amerykańskiej sieci biorą kolejne hotele, bo umowa jest elastyczna, a polskie obiekty niestandardowe.

Jesienią zeszłego roku hotelowa sieć Best Western z Phoenix w Arizonie rzuciła rękawicę Accorowi na polskim rynku. Zapowiedziała, że do 2016 r. będzie u nas miała nawet 70 hoteli własnych marek, choć miała wówczas tylko 11 z 1,2 tys. pokojów. Wczoraj do polskiej rodziny dołączył kolejny hotel — Bonum zlokalizowany na gdańskiej Starówce.

— W tym roku podpisaliśmy umowy z sześcioma hotelami, z czego cztery zaczną działać pod marką Best Western już jesienią. Nasza oferta wzbogaci się o około 230 pokoi, a to jeszcze nie koniec. Planujemy zamknąć 2012 r. z co najmniej dwudziestoma obiektami — mówi Gheorghe Marian Cristescu, regionalny dyrektor sprzedaży Best Western na Polskę.

Oprócz Bonum do sieci trafią jesienią hotele Arkon Park w Gdańsku (z „droższym” szyldem Best Western Plus), Villa Aqua w Sopocie, Best Western Łeba, Pałac Alexandrów w Samotworze pod Wrocławiem (z marką Plus), a w 2013 r. - Chomiąża Park (także z Plusem). Francuski Accor, który poprzez Orbis jest w Polsce liderem rynku, ma prawie 60 hoteli z 10 tys. pokojów. Jego wymagania wobec budynków i obsługi są jednak sztywniejsze.

— Best Western jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci w Polsce m.in. dzięki temu, że nawiązuje współpracę również z funkcjonującymi hotelami. Pozwalają na to mniej rygorystyczne standardy tej grupy niż u innych międzynarodowych sieci. To dobra strategia, bo większość hoteli w Polsce nie należy do żadnej sieci, a wsparcie w postaci uznanej marki, standardów operacyjnych czy systemu rezerwacyjnego może zdecydowanie poprawić konkurencyjność obiektu — ocenia Dorota Malinowska, konsultant ds. nieruchomości hotelowych Cushman & Wakefield. Sieć Best Western na świecie ma ponad 4 tys. hoteli.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy