Białoruska totalność instalacji

Agnieszka Gniotek
22-08-2008, 00:00

Coraz intensywniej zagarnia nas życie wirtualne. Nie tylko w świecie mediów, ale też w relacjach międzyludzkich, dygitalizacja zaczęła wyznaczać standardy współżycia. Widzą to nie tylko „ludzie Zachodu”, ale także artyści białoruscy. Ich spojrzenie jest tym ciekawsze, że niewiele mamy niecenzurowanego kontaktu ze sztuką powstającą w realiach reżimu Łukaszenki.

Projekt „K-r-r” prezentuje prace Antoniny Słobodcikovej i Michaiła Hulina. Artystyczny przekaz kryje się wśród takiej samej nadprodukcji informacji, z jakiej codziennie selekcjonujemy potrzebne nam komunikaty. W instalacji Słobodcikovej i Hulina te informacyjne śmieci tworzą nową, znaczącą siłę. Używając lokalnych newsów w lokalnym kontekście, artyści przetwarzają je w metaforę, która może odnosić się do całego świata. Może ona poddawać się różnym interpretacjom, w zależności od charakteru widza odbierającego prezentację.

Agnieszka Gniotek

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Gniotek

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Po godzinach / Białoruska totalność instalacji