Biedronka rozwija skrzydła w internecie

opublikowano: 18-08-2022, 20:00
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Dyskontowy gigant idzie w ślady konkurentów i uruchamia sklep internetowy z ofertą niespożywczą.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie produkty Biedronka będzie sprzedawała przez internet,
  • jak wygląda internetowa działalność największych sieci handlowych,
  • ile Polacy wydają rocznie na zakupy spożywcze w internecie,

Sieci spożywcze nie mają wielkiego apetytu na podbój internetu. Tzw. rynek e-grocery bardzo mocno wzrósł na początku pandemii, ale nadal jest mikroskopijny w porównaniu z całością handlu detalicznego. Według lipcowych prognoz firmy doradczej Strategy& w tym roku Polacy w internecie wydadzą na zakup podstawowych produktów spożywczych i chemii gospodarczej łącznie 5 mld zł.

Tymczasem w samej Biedronce, liderze polskiego rynku spożywczego, w ubiegłym roku klienci zostawili prawie 70 mld zł. Kontrolowana przez Jeronimo Martins sieć przez lata stroniła od sprzedaży internetowej, ale powoli się do niej przekonuje. Najpierw na początku pandemii nawiązała współpracę z Glovo, które zaczęło dowozić zakupy z dyskontów w dużych miastach. Jesienią ubiegłego roku współpraca została zacieśniona – pod szyldem Biek ruszyły błyskawiczne dostawy w największych metropoliach.

Ostrożność giganta:
Ostrożność giganta:
“Czekamy, aż ktoś udowodni, że na sprzedaży żywności w internecie rzeczywiście da się zarabiać pieniądze, bo na razie jest wręcz przeciwnie” - tak Pedro Soares dos Santos, szef Jeronimo Martins, odpowiadał przed blisko dekadą na pytania PB o e-handlowe plany spółki. Teraz Biedronka zajmuje przyczółki w internecie, ale wciąż nie spieszy jej się do masowego sprzedawania tam jedzenia.
Tomasz Pikula

Teraz Biedronka robi w internecie następny krok. Od 22 sierpnia oficjalnie zacznie działać jej e-sklep Biedronka Home, w którym będą dostępne artykuły przemysłowe (narzędzia, elektronika, tekstylia i artykuły dekoracyjne). Dostarczać będą je pod drzwi lub do paczkomatów kurierzy InPostu.

- Zdecydowaliśmy się na stworzenie sklepu internetowego Biedronka Home, który w wygodny i przejrzysty sposób pozwoli na dokonanie wszechstronnych zakupów. Szeroka gama produktów od akcesoriów kuchennych po elektronikę dostarczona będzie bezpośrednio do rąk klienta - mówi Kamila Kowalska, starszy menedżer ds. rozwoju biznesu e-commerce w Biedronce.

Na podobny ruch już ponad trzy lata temu zdecydował się polski oddział niemieckiego Lidla, czyli największy dyskontowy konkurent Biedronki. Lidl wprowadził wtedy do internetowej oferty kilkaset produktów z kategorii AGD, tekstyliów, akcesoriów kuchennych, produktów do wyposażenia wnętrz itp. Niemiecka sieć w sprawozdaniach finansowych nie ujawnia, jaki udział w jej obrotach ma e-sklep.

Ogólnopolski e-sklep z artykułami niespożywczymi od połowy poprzedniej dekady ma też Carrefour. Francuska sieć, podobnie jak Auchan, w największych miastach dostarcza też samodzielnie zakupy spożywcze.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane