Biznes na wielkim wyświetlaczu

opublikowano: 21-02-2017, 22:00

Digital Signage angażuje uwagę klientów bardziej niż statyczne formy reklamy. Po cyfrowe narzędzie sięga więc coraz więcej firm.

Analizy przeprowadzane na rynkach zagranicznych wskazują, że prezentacja treści reklamowych na nośnikach cyfrowych może zwiększyć sprzedaż, poprawia również satysfakcję konsumentów. Co więcej, elektroniczne wyświetlacze przykuwają uwagę konsumentów dużo bardziej niż np. klasyczne plakaty.

ATRAKCYJNY PRZEKAZ: Potencjał Digital Signage jest ogromny. Zwiększa sprzedaż i pozytywnie wpływa na zakupowe doświadczenia konsumentów — twierdzi Wojciech Grendziński, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży w IMS. Przestrzeń handlową uatrakcyjnić może np. proponowany przez firmę Selfie Truck.
Zobacz więcej

ATRAKCYJNY PRZEKAZ: Potencjał Digital Signage jest ogromny. Zwiększa sprzedaż i pozytywnie wpływa na zakupowe doświadczenia konsumentów — twierdzi Wojciech Grendziński, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży w IMS. Przestrzeń handlową uatrakcyjnić może np. proponowany przez firmę Selfie Truck. ARC

— Z danych, którymi dysponujemy, wynika, że blisko siedmiu na 10 klientów kupiło produkt lub usługę dzięki cyfrowej reklamie, która przyciągnęła ich wzrok. Promocje cenowe prezentowane na ekranach Digital Signage zwiększają średnią wartość koszyka o 22 proc. Warto jednak wspomnieć, że Digital Signage wykorzystywane jest nie tylko w celach prosprzedażowych, ale także informacyjnych — zaznacza Dariusz Sobczak, dyrektor operacyjny w Nanovo.

Cyfrowa reklama

Wojciech Grendziński, wiceprezes i dyrektor ds. sprzedaży w IMS, zaznacza jednak, że wciąż brakuje pełnej analizy skuteczności tego typu rozwiązań w Polsce i m.in. z tego powodu krajowi przedsiębiorcy dopiero przyglądają się popularnym na świecie trendom.

— Niesłusznie, bo potencjał cyfrowych nośników jest ogromny. W Polsce technologie Digital Signage wykorzystują głównie duże firmy oraz właściciele sieci handlowych i usługowych. Ale zainteresowani nimi zaczynają być również mniejsi przedsiębiorcy — zwraca uwagę Wojciech Grendziński. Wśród korzyści płynących z instalacji ekranów LED lub LCD eksperci wymieniają m.in. zmniejszenie kosztów związanych z dystrybucją materiałów BTL nakierowanych na indywidualnych klientów i podniesienie poziomu atrakcyjności prezentowanych treści reklamowych lub informacyjnych.

— Zastosowanie rozwiązań Digital Signage pozwala na lepsze uporządkowanie treści i wprowadzanie na bieżąco zmian, np. komunikatu o promocji danego produktu, jeśli jest go akurat dużo w magazynie. Digital Signage to jedno z głównych narzędzi do budowy unikalnego doświadczenia konsumenckiego — zaznacza Dariusz Sobczak.

Dobrana strategia

Jak najskuteczniej wykorzystać potencjał cyfrowych ekranów w marketingu? Warto zacząć — jak podpowiada Wojciech Grendziński — od dobrego pomysłu na prezentację danej marki i określenia budżetu projektu. Dopiero na tej podstawie można rozplanować miejsce instalacji ekranów i dobrać je pod względem technicznym.

— Ekrany LCD sprawdzą się we wnętrzach, w których oświetlenie nie wymaga stosowania nośników Digital Signage o wysokiej jasności. Na zewnątrz, gdzie panuje już duże nasłonecznienie, stosuje się wyświetlacze LED, których jasność jest wielokrotnie wyższa niż monitorów LCD. Są one również odporne na czynniki atmosferyczne. Dodatkowo określić należy oczekiwaną wielkość ekranów — czasem bardziej się opłaca stworzyć dużą taflę z monitorów wąskoramowych, innym razem korzystniej jest wykorzystać jeden, pokaźnych rozmiarów monitor. Istotne jest również to, czy przekaz będzie oglądany z daleka, czy z bliska — zaznacza Wojciech Grendziński. Na uwadze należy mieć również układ obiektu i wymaganą gęstość rozmieszczenia ekranów.

— Inne uwarunkowania panować będą w obiektach handlowych, których głównym celem jest sprzedaż określonego rodzaju produktów, np. w salonach drogeryjnych — bo wsparcie sprzedaży wymaga bardzo precyzyjnego rozplanowania monitorów w taki sposób, aby stanowiły one element wystroju wnętrza — a inne w salonach obsługi klienta czy w punktach usługowych, bo tam wymagana jest głównie prezentacja precyzyjnej informacji o ofercie. W każdym przypadku treść na monitorze powinna być dobrze widoczna i stanowić element spójny z całym otoczeniem — podkreśla Dariusz Sobczak.

Wewnątrz galerii

Nowoczesne nośniki informacyjno-reklamowe zostały zastosowane np. w Galerii Posnania w Poznaniu. Instalowane były przez kilku partnerów, a obecnie zarządza nimi firma IMS. Zamontowano m.in. interaktywne ściany emitujące aplikacje kinektowe — siedem tego typu ekranów pojawiło się przy wejściach do centrum handlowego. Galeria została wyposażona również w nowoczesne ekrany LED-owe: horyzontalny ekran LED o szerokości 48 m oraz pionowy dwustronny o wysokości 9 m. Mają wyświetlać zsynchronizowane ze sobą treści wideo. W budynku zainstalowano dodatkowo transparentny ekran w kształcie elipsy, a także wiele monitorów w przejściach oraz strefach gastronomicznych. Digital Signage z jednej strony ma zwiększyć atrakcyjność galerii handlowej i ułatwić klientom poruszanie się po niej, z drugiej — jest to wygodne narzędzie dla marketerów, którzy mogą przedstawić odbiorcom określony przekaz bezpośrednio w miejscu dokonywania przez nich zakupów.

 

KOMENTARZ PARTNERA

Ekrany przyszłością rynku reklamy

Tomasz Sławiński
Product Manager, Action S.A.

W Polsce segment Digital Signage, czyli profesjonalnych systemów wizualnych, jest wciąż dość młody i niewielki, ale bardzo dynamicznie się rozwija. Szacuje się, że rocznie powiększa się on o prawie 10 proc. Fenomen takiego wzrostu wiąże się przede wszystkim z atrakcyjnością przekazu i możliwością zastosowania go niemal w każdej dziedzinie biznesu. Dlatego też Digital Signage zaczyna interesować coraz szersze grono przedsiębiorców.

Spośród najważniejszych i najczęściej wymienianych argumentów za tą technologią należy wymienić łatwość i szybkość sterowania treścią. Poza tym użytkownicy profesjonalnych systemów wizualnych podkreślają, że dzięki całemu ekosystemowi Digital Signage mogą zarządzać komunikacją i profilować ją pod swoich odbiorców. I tak, przedstawiciele retailu docenią to, że dzięki monitorom mogą na bieżąco badać preferencje klientów. Sektor bankowo-finansowy natomiast pozytywnie ocenia możliwość udostępnienia odbiorcom wielu funkcji obsługi, w których nie jest dziś potrzebne wsparcie osobistego doradcy. Segment hotelarski i gastronomiczny też pokochał Digital Signage. Swoje zastosowanie znajduje on w korporacjach, ale też miejscach pracy, gdzie ludzie nie mają dostępu do komputera. Moim zdaniem, w Polsce to jeszcze wciąż niezagospodarowana nisza, jednak z ogromnym potencjałem. Bo przecież sieć ekranów połączona w jeden system to, obok wewnętrznej sieci komputerowej, kolejny kanał do komunikacji.

Decydując się na Digital Signage, musimy odpowiedzieć na kilka pytań, które pozwolą nam wybrać właściwą technologię. Obecnie najpopularniejszą technologią sprawdzającą się w tego typu rozwiązaniach jest zastosowanie ekranów LFD. Jednak to rozwiązanie wypierane jest coraz bardziej przez najnowszą technologię LED. Wzrost zainteresowania rozwiązaniami Digital Signage opartymi na tej technologii podyktowany jest przede wszystkim ich dłuższą żywotnością. Poza tym, bardzo ważną cechą LED jest jednolitość odwzorowania obrazu na całej powierzchni ekranu. W tej technologii nie ma ramki — otrzymujemy bezszwową powierzchnię do wyświetlania obrazu, którą możemy zagospodarować wielkoformatowe powierzchnie, zarówno płaskie, jak i zakrzywione. To daje nieograniczone możliwości dla projektantów czy architektów, którzy spotykają się z niecodziennymi wymiarami i niestandardową przestrzenią do wykorzystania.

Digital Signage to już nie technologia z filmu science fiction. To realna odpowiedź świata IT na zmieniające się potrzeby w zakresie komunikacji z otoczeniem. Dzięki współpracy z naszymi partnerami jesteśmy w stanie dopasować rozwiązania do każdego biznesu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu