W trzecim kwartale 2019 r. bawarska firma odnotowała 33 proc. wzrost zysku przed odsetkami i podatkami, który zwiększył się do 2,29 mld EUR. Mediana prognoz analityków zakładała wartość na poziomie 2,12 mld EUR.

Marża w dziale automotive wzrosła do 6,6 proc. z 4,4 proc. rok wcześniej. Nadal jednak pozostaje ona poniżej przyjętego celu z zakresu 8 do 10 proc.
Producent z Monachium kontynuuje program redukcji kosztów, którego celem jest zaoszczędzenie ponad 12 mld EUR. Środki mają pomóc w sfinansowaniu rozwoju i produkcji pojazdów elektrycznych i funkcji cyfrowych, takich jak zautomatyzowana jazda. Koszty badań i rozwoju wzrosły o 9,4 proc. do 4,25 mld EUR w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 r.
BMW w dużej mierze uzależnione jest od sprzedaży wysokiej klasy samochodów, w tym nowego X7, oraz od popytu z Chin, gdzie dostawy wzrosły w tym roku o 14,5 proc. mimo zauważalnej słabości tamtejszego rynku.