Bony i firmowe wigilie już nie tak częste

Iwona Jackowska
opublikowano: 05-12-2017, 22:00

Od 100 do 300 zł planują wydać pracodawcy na świąteczne niespodzianki dla pracowników.

82 proc. przedsiębiorców, którzy wzięli udział w ankiecie Instytutu Badawczego Randstad i TNS Polska, podejmie w tym roku świątecznie inicjatywy dla swoich pracowników. To mniej niż w ostatnich latach. Przed rokiem takie deklaracje zgłosiło 85 proc. badanych, a w 2015 r. — 9 na 10 respondentów.

— Firmy traktują świąteczne inicjatywy jako element budujący atrakcyjny wizerunek pracodawcy.Jako najskuteczniejsze pod tym względem postrzegają wciąż spotkania wigilijne, choć coraz częściej różnią się one od tradycyjnych. Przypominają zajęcia integracyjne — podkreśla Monika Hryniszyn, dyrektor personalna i członek zarządu Randstad Polska.

Najczęściej w firmach organizowane są spotkania przedświąteczne dla wszystkich pracowników (40 proc. wskazań). Ich liczba spada jednak z roku na rok w tempie 2 pkt. proc. Na znaczeniu zyskują bonusy pieniężne. W tym roku na okolicznościowe premie zdecydowało się 37 proc. ankietowanych przedsiębiorców.

Firmy rzadziej niż przed rokiem fundują bony towarowe, wolą obdarować pracowników lub ich rodziny upominkami. Decyduje się na to co czwarty pracodawca. Bez względu na pomysł na świąteczne niespodzianki firmy najczęściej zamierzają przeznaczyć od 100 do 200 zł (16 proc. badanych) lub od 200 do 300 zł (również 16 proc.) na jednego pracownika. Taki sam odsetek respondentów wyda ponad pół tysiąca złotych. Niektórzy sfinansują przejażdżkę ferrari, lot w tunelu aerodynamicznym lub skok ze spadochronem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Bony i firmowe wigilie już nie tak częste