Booksy jest warte L’Oréala

opublikowano: 16-06-2019, 22:00

Start-up przekroczył nad Wisłą próg rentowności i walczy o międzynarodowe rynki. Teraz z zapleczem Facebooka i z klientami L’Oréala

Booksy — platforma rezerwacji usług fryzjerskich, kosmetycznych, barberskich itd. to jedna z największych nadziei polskiego sektora startupowego i inwestorów. Wszystko wskazuje na to, że dotychczasowa praca przedsiębiorców i kapitałowe wsparcie powoli zaczynają procentować. Z propozycją współpracy do młodej spółki zgłosiła się właśnie pierwsza sieć salonów fryzjerskich, której marka rozpoznawalna jest globalnie. Serwis rezerwacyjny będzie rekomendowany wśród franczyzobiorców Expert L’Oréal Professionnel, marki posiadającej w Polsce blisko 900 salonów. Dla części z nich nie będzie to nowość, bo wcześniej po Booksy sięgali indywidualnie, pozostałe internetowe narzędzie odnajdą w programie lojalnościowym L’Oréala. Korzystanie z aplikacji nie będzie dla nich jednak obligatoryjne.

Rozszerzenie portfolio o sieć salonów fryzjerskich L'Oréala
dowodzi, że nasz system do zarządzania rezerwacjami może skutecznie promować
nie tylko małe, rodzinne firmy, ale także sieci dużych salonów z liczną grupą
klientów — mówi Stefan Batory, prezes Booksy
Zobacz więcej

STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ:

Rozszerzenie portfolio o sieć salonów fryzjerskich L'Oréala dowodzi, że nasz system do zarządzania rezerwacjami może skutecznie promować nie tylko małe, rodzinne firmy, ale także sieci dużych salonów z liczną grupą klientów — mówi Stefan Batory, prezes Booksy Fot. Marek Wiśniewski

Okno na świat

Start-up ma natomiast cichą nadzieję, że współpraca ta w przyszłości otworzy przed nim drzwi do zagranicznych salonów marki. Dotychczas obsługiwał pojedynczestudia urody lub niewielkie sieci liczące kilkadziesiąt placówek.

— Booksy to nie tylko platforma rezerwacji usług, ale także system zarządzania salonami, co daje jej rynkową przewagę. Rozwiązanie jest też najbardziej spójne z naszą wizją rozwoju biznesu, będziemy je więc rekomendować w ramach sieci. Obecnie zwłaszcza młode klientki salonów fryzjerskich coraz rzadziej rezerwują wizyty telefonicznie, wolą umawiać je online — podkreśla Dorota Chociszewska, dyrektor marketingu L’Oréal Professionnel w L'Oréal Polska i krajach bałtyckich.

Dotarcie do klientów zwiększyć ma również niedawna integracja Booksy z serwisem Marka Zuckerberga w ramach globalnego programu Appointments on Facebook. Spółka chwali się, że jest jedną z czterech firm na świecie korzystających z funkcji oferowanej przez społecznościowego giganta. Podobną integrację Booksy zrealizowało również z Googlem, Instagramem, a także Yelpem. Zespolenie z nimi umożliwia użytkownikom aplikacji bezpośrednie zamawianie usług z poziomu firmowych profili społecznościowych salonów. Booksy jest obecnie najchętniej pobieraną przez Polaków aplikacją z tego segmentu w Google Play. Wartość transakcji zrealizowanych na jej platformie w maju 2019 r. wyniosła 300 mln zł, oznacza to 2,5-krotny wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Firma zapewnia, że w kraju osiągnęła już rentowność. Przyczyniło się do tego m.in. wchłonięcie największego konkurenta na rynku polskim, Lavito. Spółka rozwija się również za granicą — posiada biura w sześciu lokalizacjach na świecie. Stefan Batory, prezes Booksy wylicza, że ponad 60 proc. sprzedaży spółka realizuje w Stanach Zjednoczonych, intratne są dla niej również Polska, Wielka Brytania i Brazylia.

Inwestorzy pomogą

Start-up obecnie koncentruje się na zwiększaniu skali biznesu. Umożliwić to mają kolejne pieniądze od inwestorów.

— Na kluczowych dla nas rynkach notujemy czterokrotny wzrost przychodów rok do roku. Obecnie przechodzimy z fazy „start-up” w „scale-up”. Chcemy rozwijać się jeszcze intensywniej. Booksy w tym roku przystąpi więc do kolejnej rundy inwestycyjnej — zapowiada Stefan Batory.

Od rynkowego debiutu Booksy zebrało już w sumie ponad 80 mln zł, z czego blisko 50 mln zł w ostatniej transzy. W tzw. rundzie serii B uaktywnili się m.in. brytyjski fundusz Piton Capital, OpenOcean, Zach Coelius oraz Sebastian Kulczyk, który inwestycji dokonał za pośrednictwem swojego funduszu venture capital Manta Ray.

Sprawdź program warsztatu "Rozwój produktów i usług", 27 czerwca 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu