Czytasz dzięki

Booksy jest warte L’Oréala

opublikowano: 16-06-2019, 22:00

Start-up przekroczył nad Wisłą próg rentowności i walczy o międzynarodowe rynki. Teraz z zapleczem Facebooka i z klientami L’Oréala

Booksy — platforma rezerwacji usług fryzjerskich, kosmetycznych, barberskich itd. to jedna z największych nadziei polskiego sektora startupowego i inwestorów. Wszystko wskazuje na to, że dotychczasowa praca przedsiębiorców i kapitałowe wsparcie powoli zaczynają procentować. Z propozycją współpracy do młodej spółki zgłosiła się właśnie pierwsza sieć salonów fryzjerskich, której marka rozpoznawalna jest globalnie. Serwis rezerwacyjny będzie rekomendowany wśród franczyzobiorców Expert L’Oréal Professionnel, marki posiadającej w Polsce blisko 900 salonów. Dla części z nich nie będzie to nowość, bo wcześniej po Booksy sięgali indywidualnie, pozostałe internetowe narzędzie odnajdą w programie lojalnościowym L’Oréala. Korzystanie z aplikacji nie będzie dla nich jednak obligatoryjne.

Rozszerzenie portfolio o sieć salonów fryzjerskich L'Oréala
dowodzi, że nasz system do zarządzania rezerwacjami może skutecznie promować
nie tylko małe, rodzinne firmy, ale także sieci dużych salonów z liczną grupą
klientów — mówi Stefan Batory, prezes Booksy
Zobacz więcej

STRZAŁ W DZIESIĄTKĘ:

Rozszerzenie portfolio o sieć salonów fryzjerskich L'Oréala dowodzi, że nasz system do zarządzania rezerwacjami może skutecznie promować nie tylko małe, rodzinne firmy, ale także sieci dużych salonów z liczną grupą klientów — mówi Stefan Batory, prezes Booksy Fot. Marek Wiśniewski

Okno na świat

Start-up ma natomiast cichą nadzieję, że współpraca ta w przyszłości otworzy przed nim drzwi do zagranicznych salonów marki. Dotychczas obsługiwał pojedynczestudia urody lub niewielkie sieci liczące kilkadziesiąt placówek.

— Booksy to nie tylko platforma rezerwacji usług, ale także system zarządzania salonami, co daje jej rynkową przewagę. Rozwiązanie jest też najbardziej spójne z naszą wizją rozwoju biznesu, będziemy je więc rekomendować w ramach sieci. Obecnie zwłaszcza młode klientki salonów fryzjerskich coraz rzadziej rezerwują wizyty telefonicznie, wolą umawiać je online — podkreśla Dorota Chociszewska, dyrektor marketingu L’Oréal Professionnel w L'Oréal Polska i krajach bałtyckich.

Dotarcie do klientów zwiększyć ma również niedawna integracja Booksy z serwisem Marka Zuckerberga w ramach globalnego programu Appointments on Facebook. Spółka chwali się, że jest jedną z czterech firm na świecie korzystających z funkcji oferowanej przez społecznościowego giganta. Podobną integrację Booksy zrealizowało również z Googlem, Instagramem, a także Yelpem. Zespolenie z nimi umożliwia użytkownikom aplikacji bezpośrednie zamawianie usług z poziomu firmowych profili społecznościowych salonów. Booksy jest obecnie najchętniej pobieraną przez Polaków aplikacją z tego segmentu w Google Play. Wartość transakcji zrealizowanych na jej platformie w maju 2019 r. wyniosła 300 mln zł, oznacza to 2,5-krotny wzrost w porównaniu do ubiegłego roku. Firma zapewnia, że w kraju osiągnęła już rentowność. Przyczyniło się do tego m.in. wchłonięcie największego konkurenta na rynku polskim, Lavito. Spółka rozwija się również za granicą — posiada biura w sześciu lokalizacjach na świecie. Stefan Batory, prezes Booksy wylicza, że ponad 60 proc. sprzedaży spółka realizuje w Stanach Zjednoczonych, intratne są dla niej również Polska, Wielka Brytania i Brazylia.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Inwestorzy pomogą

Start-up obecnie koncentruje się na zwiększaniu skali biznesu. Umożliwić to mają kolejne pieniądze od inwestorów.

— Na kluczowych dla nas rynkach notujemy czterokrotny wzrost przychodów rok do roku. Obecnie przechodzimy z fazy „start-up” w „scale-up”. Chcemy rozwijać się jeszcze intensywniej. Booksy w tym roku przystąpi więc do kolejnej rundy inwestycyjnej — zapowiada Stefan Batory.

Od rynkowego debiutu Booksy zebrało już w sumie ponad 80 mln zł, z czego blisko 50 mln zł w ostatniej transzy. W tzw. rundzie serii B uaktywnili się m.in. brytyjski fundusz Piton Capital, OpenOcean, Zach Coelius oraz Sebastian Kulczyk, który inwestycji dokonał za pośrednictwem swojego funduszu venture capital Manta Ray.

Sprawdź program warsztatu "Rozwój produktów i usług", 27 czerwca 2019, Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane