BoomBit miał w I półroczu 10,1 mln zł skorygowanej EBITDA

PAP Biznes
opublikowano: 2025-09-25 18:38

BoomBit miał w I półroczu 2025 roku 10,1 mln zł skorygowanej EBITDA oraz 96,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, podała grupa w komunikacie prasowym.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

"Pierwsze półrocze 2025 roku okazało się wymagające dla wielu spółek działających na rynku gier mobilnych, głównie ze względu na konkurencyjne otoczenie rynkowe czy silnie umacniający się złoty. Kluczowe w takim otoczeniu były optymalizacja portfolio oraz zdolność do adaptacji skutkująca poszukiwaniem nowych źródeł przychodów i rozwijaniem najbardziej perspektywicznych projektów. Podjęliśmy działania zmierzające do dalszej dywersyfikacji przychodów i liczymy, że wiele z tych inicjatyw powinno w przyszłości przynieść wymierne rezultaty" – powiedział cytowany w komunikacie Marcin Olejarz, prezes BoomBit.

Dodał, że BoomBit intensywnie pracuje nad tytułami, które mają zadebiutować w drugim półroczu.

"Do najważniejszych i najbardziej zaawansowanych produkcji, które będą miały swoje premiery na początku Q4 2025 należą m.in. Hunter’s Origin oraz Big Helmets: Heroes of Destiny. Bardzo ciekawie zapowiada się także MyBots, gra zainspirowana mechanikami znanymi z Hunt Royale, której soft launch planowany jest na koniec roku 2025. Zaangażowaliśmy się również w tworzenie aplikacji mobilnych, ponieważ obserwujemy ich rosnącą popularność w stosunku do tradycyjnych gier mobilnych. Najważniejsza z nich obecnie to Short Reels – True Life Drama. Będzie to platforma udostępniająca krótkie odcinki seriali dramatycznych, której premiera planowana jest na początku Q4 2025" – dodał Marcin Olejarz.

W pierwszym półroczu 2025 roku łączne przychody z gier mobilnych wyniosły 96,6 mln zł i były o 14 proc. niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a znaczącym czynnikiem negatywnie wpływającym na przychody grupy był silnie umacniający się złoty.

Przychody z gier Mid-Core i Casual, które odpowiadały za 60 proc. łącznych przychodów były niższe o 5 proc. niż w analogicznym okresie 2024 roku i wyniosły 57,8 mln zł. Najbardziej dochodowym tytułem w tym segmencie była gra Darts Club (21 mln zł), której pierwsze półrocze bieżącego roku było najlepszym okresem w historii.

EBITDA grupy skorygowana o zdarzenia jednorazowe w I połowie 2025 wyniosła 10,1 mln zł wobec 13,0 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego, zaś wynik netto skorygowany o zdarzenia jednorazowe ukształtował się na poziomie 0,1 mln zł w porównaniu z 3,9 mln zł w I połowie 2024 roku.

Grupa poinformowała, że w bieżącym roku rozpoczęła działalność marka Applifters, pod którą grupa BoomBit oferuje usługi, które dotychczas wykorzystywane były wyłącznie dla potrzeb wewnętrznych. Dotyczy to między innymi autorskich narzędzi BI, interaktywnych reklam playable ads, cross-promo oraz prowadzenia kampanii marketingowych.

"Do tej pory grupa zrealizowała już kilkadziesiąt zleceń na playable ads oraz pozyskała kilku klientów do customizowanego narzędzia BI. Do końca 2025 roku planowane jest uruchomienie narzędzi do tworzenia playable ads oraz BI, które będą oferowane na rynku w modelu SaaS" - dodano.