Przychody pomniejszone o koszty pozyskania użytkowników i koszty prowizji spadły o 5,2 proc. do 7,5 mln zł.
“W związku z brakiem nowych premier lipcu, odczyt wyników z poprzedniego miesiąca odbieramy neutralnie. Przychody po oczyszczeniu o UA i prowizje platform wyniosły około 7,5 mln zł i były o 5,2 proc. niższe m/m ale wciąż utrzymywały się na wysokim poziomie (o 14,1 proc. mniej od rekordowego wyniku z czerwca i zbliżone do poziomów z marca-kwietnia gdzie kształtowały się na poziomie 7,6 mln zł). Udział kosztu UA w przychodach spółki spadł do 53,1 z 55,5 proc. miesiąc wcześniej i był na najniższym poziomie od marca 2021. Ponadto warto zauważyć, że Google obniżył prowizje w sklepie z aplikacjami Google Play z 30 do 15 proc. od pierwszego mln USD sprzedaży w roku kalendarzowym począwszy od 1 lipca 2021 r., co jest przyczyną znacznego spadku prowizji platform w bieżącym miesiącu (5,7 vs 7,4 proc. miesiąc wcześniej). Po przekroczeniu progu 1 mln USD, Google będzie pobierał standardową stawkę w wysokości 30 proc. Próg na 2021 r. jest proporcjonalnie obniżony do 0,5 mln USD” - komentuje Krzysztof Tkocz, analityk DM BDM.
