Bramy zawojują Wschód

ANP
opublikowano: 15-11-2010, 00:00

Małkowski-Martech stawia na eksport i snuje plany o przejściu z małej giełdy na dużą.

Małkowski-Martech stawia na eksport i snuje plany o przejściu z małej giełdy na dużą.

Dziś giełdową karierę rozpoczyna na NewConnect producent bram przeciwpożarowych — firma Małkowski-Martech, która z prywatnej emisji akcji uzyskała 1 mln zł.

— NewConnect to tylko przystanek na naszej ścieżce rozwoju. Jeśli rynek i klienci pozwolą nam realizować cele, to w ciągu dwóch-trzech lat mamy szansę na debiut na głównym parkiecie — mówi Zenon Małkowski, prezes Małkowski-Martech.

Jak na ironię losu, kilka lat temu linie produkcyjne firmy strawił pożar. Gotowe bramy przeciwpożarowe przetrwały i spółka się podniosła. Teraz ma się nieźle i stawia na eksport. Na razie jest on śladowy — produkty trafiają na rynki litewski i ukraiński.

— Ukraina jest perspektywiczna i szybko podnosi się z recesji. Realizujemy tam pierwsze zamówienia. Udało nam się zdobyć partnera także w Rosji, jest szansa na kontrakty. Chciałbym, by w 2011 r. udział eksportu w naszej sprzedaży wyniósł 5-7 proc.– mówi Zenon Małkowski.

Sprzedaż na Wschodzie była jednym z celów emisyjnych spółki.

— Chcemy wydać na rozwój eksportu 400 tys. zł. Połowę zapewnią wpływy z emisji. Resztę może dołożyć Unia Europejska. Otrzymaliśmy już małą dotację na ten projekt. Do końca roku spodziewamy się decyzji, czy otrzymamy resztę dofinansowania — dodaje prezes Małkowski-Martech.

Pozostałe pieniądze z emisji spółka wyda m.in. na rozwój nowych produktów. Na początku roku Małkowski-Martech zakończył rozbudowę parku maszynowego. Inwestycje mają się przełożyć na wzrost obrotów i zysków w kolejnych latach.

— Patrząc na dotychczasowe wyniki nie spodziewamy się problemów z realizacją prognoz [21 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku netto w 2010 r. — red.] — mówi Zenon Małkowski.

Miniony rok spółka zakończyła zarobkiem 1,2 mln zł przy blisko 21 mln zł sprzedaży. Prezes ma nadzieję na zdobycie kolejnych dużych zleceń. Dotąd największe było zamówienie na bramy dla Stadionu Narodowego w Warszawie za ponad 5,5 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu