Branża medialna: w dół

Marek Druś
opublikowano: 11-07-2001, 00:00

Branża medialna: w dół

Spółki medialne nie cieszyły się ostatnio zainteresowaniem giełdowych graczy. Drugi kwartał na GPW był dla nich zupełnie nieudany, a mieszane nastroje inwestorów wokół branży mogą trwać nadal.

Agora w ostatnim czasie prowadzi dość aktywną politykę inwestowania w przedsięwzięcia medialne. Po nabyciu udziałów w ROM, nadawcy warszawskiego Radia Klasyka, obecnie mówi się o odkupieniu przez spółkę pakietu udziałów w Parkiet Media, wydającym gazetę „Parkiet”. Niepokojąco brzmi niedawna zapowiedź otwarcia rynku dla około 2,9 mln papierów Agory. Ponadto ostatnie osłabienie złotego może wpłynąć na wzrost kosztów druku ponoszonych przez spółkę, które denominowane są w DM.

Ciekawie zapowiada się sytuacja AMS. Niekorzystny wpływ na wyniki spółki wywrze decyzja Sejmu w sprawie reklamy piwa, którego producenci należeli do najpoważniejszych klientów firm reklamowych. AMS może jednak stać się w niedalekiej przyszłości celem przejęcia. Według analityków DI BRE Banku, amerykański koncern reklamowy Clear Chanel Company zapowiedział inwestycje na polskim rynku o wartości 100 mln USD. Część tej kwoty ma zostać wykorzystana na przejęcia niektórych spółek. Wydaje się, że AMS może stać się celem takich działań. Analitycy podkreślają, że okoliczności ostatnich, nieudanych wezwań na znaczące pakiety udziałów AMS zwiększają szansę na podniesienie ceny papierów spółki w ewentualnym wezwaniu sprzedaży jej udziałów.

Stosunkowo najsłabiej prezentuje się 4 Media. Spółka, która charakteryzowała się znaczną dynamiką przyrostu nowych aktywów, już nie informuje o kolejnych przejęciach czy inwestycjach. Co gorsza, pojawiły się informacje wskazujące na pogorszenie jej sytuacji finansowej. Akcje spółki tanieją, od końca lutego ich wartość spadła o 77 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Branża medialna: w dół