Czytasz dzięki

Broker podwyższył prognozę wzrostu zysku

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 12-08-2005, 21:13

Broker podwyższył prognozę wzrostu zysku netto grupy w 05 do 35 proc. z 20 proc. przewidywanych wcześniej. W 2004 roku spółka miała 13,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto według MSR.

Broker podwyższył prognozę wzrostu zysku netto grupy w 05 do 35 proc. z 20 proc. przewidywanych wcześniej. W 2004 roku spółka miała 13,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto według MSR.

    Według szacunków Brokera, rynek reklamy radiowej wzrósł w drugim kwartale o 15 proc. "Zgodnie z wcześniejszymi prognozami Zarząd Grupy podtrzymuje swoje szacunki wzrostu rynku reklamy radiowej o około 12 proc. w okresie rok do roku" - dodano.

    W drugim kwartale zysk netto grupy Broker wzrósł do 8,7 mln zł z 5,3 mln zł rok wcześniej, a przychody ze sprzedaży zwiększyły się nieznacznie do 42,9 mln zł z 42,6 mln zł.

    Grupa Broker, której przychody ze sprzedaży wzrosły w pierwszym półroczu o blisko 15 proc. do 80,1 mln zł, przewiduje utrzymanie tego tempa zwyżki przychodów w całym 2005 roku - poinformował Marek Dworak, wiceprezes spółki.

    "W pierwszym półroczu przychody grupy wzrosły o niemal 15 proc. Taką tendencję powinniśmy utrzymać w skali całego roku" - powiedział na konferencji prasowej Dworak.

    W 2004 roku przychody ze sprzedaży grupy Broker wyniosły 147,3 mln zł.

    W komentarzu do raportu kwartalnego Broker podwyższył prognozę wzrostu zysku netto grupy w 2005 roku do 35 proc. z 20 proc. przewidywanych wcześniej. W 2004 roku spółka miała 13,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto według MSR.

    W drugim kwartale zysk netto grupy Broker wzrósł do 8,7 mln zł z 5,3 mln zł rok wcześniej, a przychody ze sprzedaży zwiększyły się tylko nieznacznie do 42,9 mln zł z 42,6 mln zł.

    "Przychody grupy w drugim kwartale pozostały na niemal niezmienionym poziomie. Wynika to ze zmiany strategii grupy. Obecnie skupiamy się nie na generowaniu przychodów, ale generowaniu rentownych przychodów" - powiedział Dworak.

    Dodał, że w ramach tej strategii Broker zmniejsza przychody barterowe oraz zrezygnował z nierentownych koncertów organizowanych przez Scena FM.   

    Przychody barterowe spadły w drugim kwartale o 28,3 proc. do 6,8 mln zł.

    Zdaniem wiceprezesa, wzrost zysku netto w drugim kwartale był możliwy dzięki zmniejszaniu kosztów operacyjnych i kosztów promocji.   

    "W 2004 roku koszty promocji wyniosły nieco ponad 30 mln zł. w tym roku nie będą wyższe" - powiedział Dworak.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane