Browar Amber warzy nowe piwo

Spółka z Bielkówka tworzy serię piw pod wspólną nazwą „Po godzinach”. Każde zostanie uwarzone tylko w 200 hl.

Jeden z największych regionalnych producentów do tej pory skupiał swoją działalność na produkcji klasycznych gatunków piwa. Tak powstało m.in. Piwo Żywe, Pszeniczniak czy Koźlak. Ale ten sezon piwny firma zaczyna z nieco odmienioną strategią — chce zadowolić także coraz bardziej wymagającą grupę amatorów innych smaków.

— Oprócz standardów, do których konsumenci zdążyli się przyzwyczaić, chcemy zaproponować zupełnie nowe piwa pod wspólną nazwą „Po godzinach”. Nowa seria to efekt wielu rozmów z naszymi klientami, m.in. podczas festiwali piwnych, jak i obserwacji rynku. Konsumenci coraz chętniej sięgają po unikalne style piwne. To będzie też okazja, aby pokazać umiejętności naszych piwowarów i możliwości browaru. Od dawna w wolnych chwilach tworzymy nowe receptury, jednak do tej pory nie chwaliliśmy się nimi światu — tłumaczy Marek Skrętny, szef marketingu w Browarze Amber.

W ramach serii „Po godzinach” na rynek będą trafiały piwa w jednorazowych partiach. I właśnie to — oprócz smaku — ma być największym wyróżnikiem serii. Każdy rodzaj piwa zostanie uwarzony tylko w ilości200 hl, co po rozlaniu da ok. 40 tys. butelek. Nowy produkt będzie obecny na rynku do wyczerpania zapasów. Pierwszy produkt z serii „Po Godzinach” już trafił na sklepowe półki. To Koźlak Pszeniczny — niefiltrowane, naturalnie mętne piwo górnej fermentacji w stylu waizenbock.

— Spotkało się ono z żywym zainteresowaniem ze strony dotychczasowych klientów, ale też sporej grupy nowych konsumentów, którzy poszukują nowości. Jednak tak naprawdę dopiero kolejne piwa z tej serii pozwolą ocenić realne zainteresowanie marką „Po godzinach” — mówi szef marketingu Browaru Amber.

Dodaje, że w tym roku będą jeszcze co najmniej dwa nowe produkty w ramach serii. Kolejne piwo ma pojawić się w sklepach już na przełomie marca i kwietnia. Browar nie ujawnia, jaki będzie miało smak.

— Choć na razie trudno jeszcze wyrokować, jak marka „Po godzinach” sprawdzi się na rynku, to zakładamy, że jest to dla nas projekt na dłużej niż rok. Będziemy chcieli kontynuować go w kolejnych latach. Jest to duże i ważne dla nas przedsięwzięcie — zapowiada Marek Skrętny.

Browar Amber powstał w 1994 r. Jego piwo oprócz rynku polskiego trafia także m.in. do Skandynawii, Belgii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Kanady. W ubiegłym roku sprzedaż produktów spółki wzrosła o 5 proc. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwester Sacharczuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Browar Amber warzy nowe piwo