110 mln zł — już tyle pochłonęła budowa Międzynarodowego Centrum Logistycznego Euroterminal Sławków. Wkrótce polski hub, dzięki któremu towary z Azji są transportowane szerokim torem, dostanie kolejny zastrzyk finansowy.
Wczoraj Rafał Klabun, szef euroterminalu, oraz Paweł Szaciłło, p.o. dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych, podpisali umowę dotyczącą unijnego dofinansowania. Sławków otrzyma 22 mln zł na rozbudowę centrum logistycznego, wartą w sumie 61 mln zł.
— To 193. umowa dotycząca dofinansowania projektów transportowych z programu Infrastruktura i Środowisko. Dzięki niej wykorzystaliśmy już 76 proc. przyznanych Polsce unijnych funduszy na transport — mówi Patrycja Wolińska-Bartkiewicz, wiceminister transportu, nadzorującego realizację unijnych projektów.
Dzięki rozbudowie zdolności przeładunkowe terminalu przekroczą 142 tys. kontenerów rocznie. By się rozwijać, spółka potrzebuje nie tylko pieniędzy. Paweł Podsiadło, prezes Centrali Zaopatrzenia Hutnictwa, do której należy euroterminal w Sławkowie, podkreśla, że potrzebuje także partnerów spedycyjnych i logistycznych z Azji, by sprostać coraz ostrzejszej wschodniej konkurencji.
Rozmowy z potencjalnymi partnerami prowadzi PKP Cargo, które ma kilka procent akcji euroterminalu, ale Wojciech Balczun, prezes spółki, nie ujawnia ich nazw.