Budma jest potrzebna, lecz nie każdego roku

Marek Loos
opublikowano: 2001-01-26 00:00

Budma jest potrzebna, lecz nie każdego roku

Zdania wystawców na temat tegorocznej imprezy targowej były podzielone

Tegoroczna Budma potwierdziła opinie, że czasy podpisywania umów podczas targów bezpowrotnie odeszły w niepamięć. Większość wystawców była zadowolona z imprezy. Część z nich proponowała jednak, by targi organizować co dwa lata. MTP na razie nie planują zmian.

Międzynarodowe Targi Poznańskie na razie nie planują zmniejszenia częstotliwości organizowania Budmy. Wśród szefów firm budowlanych opinie na ten temat są jednak podzielone. Zdaniem Lidii Mikołajczyk-Gmur, dyrektora handlowego firmy Velux, nic złego by się nie stało, gdyby Budma odbywała się co dwa lata.

— Nowości w branży budowlanej nie pojawiają się tak często, by istniała konieczność eksponowania ich co roku — mówi Lidia Mikołajczyk-Gmur.

Według niej, uczestnictwo w Budmie jest kosztowne i wymaga dużego wysiłku organizacyjnego.

Inne zdanie ma Jacek Czyżewski, wiceprezes zarządu firmy Gerda.

— Na polskim rynku budowlanym nowości pojawiają się na tyle często, że konieczne jest coroczne organizowanie targów. Mamy jeszcze tak wiele do zrobienia w doganianiu Zachodu, że wiele nowości budowlanych przez następne lata będzie pojawiało się w Polsce w szybkim tempie — uważa Jacek Czyżewski.

Wśród 20 tegorocznych laureatów Złotych Medali MTP Budmy 2001 znalazły się tylko dwie wielkopolskie firmy — VOX Industrie z Janikowa (medal za parapet wewnętrzny PVC VOX) oraz Przedsiębiorstwo Altax z Poznania (medal za Altaxin, środek ochronno-dekoracyjny do drewna).

PierwszY CERTYFIKAT: Podczas Budmy Stanisław Wierzbicki (z prawej), prezes Instytutu Techniki Budowlanej, wręczył pierwszy certyfikat jakości ISO 9002. Firmą, która uzyskała ten dokument, był Optiroc, producent materiałów budowlanych. Certyfikat odebrał prezes zarządu Optiroca, Piotr Dauksza.

Bezpośredni kontakt: Targi stwarzają niepowtarzalną możliwość bezpośredniego i łatwego dostępu do odbiorcy — podkreślił Janusz Borowiec, właściciel Gipsy Kings, przedstawiciela na Polskę firmy Dorma.

Garbus w ścianie:

Oryginalnie zaprezentowało się podczas Budmy stoisko firmy Izoflex z imitacją wbitego w ścianę ceglanego garbusa. Dobry sposób, by zwrócić uwagę na firmę.

Własny dom: Dla większości Polaków własny dom ciągle pozostaje w sferze marzeń. Mimo to, a może właśnie dlatego, dom z bali drewnianych, zaprezentowany przez firmę Misoni Trade House, był od pierwszego dnia Budmy oblegany przez gości targowych.