Budvar osłabł zimą

ANP
opublikowano: 30-04-2008, 00:00

Sezonowość branży budowlanej odbiła się na wynikach producenta okien ze Zduńskiej Woli.

Sezonowość branży budowlanej odbiła się na wynikach producenta okien ze Zduńskiej Woli.

Producent okien Budvar Centrum miał w pierwszym kwartale 10,8 mln zł przychodów, o 32 proc. więcej niż przed rokiem, przy 138 tys. zł zysku netto (+263 proc.), ale mocno rozczarował 15 tys. zł straty operacyjnej (rok wcześniej miał 7 tys. zł zysku). Podobną strukturę rachunku zysków i strat zaprezentował przed rokiem. Wtedy również EBIT był niższy od zysku netto, który poprawiło dodatnie saldo działalności finansowej. W tym roku minimalnie spadła marża zysku brutto ze sprzedaży spółki (z 29 do 27,7 proc.).

— Słaby wynik operacyjny jest złym symptomem. Trzeba jednak pamiętać, że początek roku to martwy sezon dla producentów stolarki i dane z pierwszych miesięcy nie są miarodajnym wyznacznikiem stanu rynku. Następne kwartały, a zwłaszcza drugie półrocze, będą kluczowe dla Budvaru — uważa Dariusz Turkiewicz z DM AmerBorkers, który był oferującym spółki.

W 2007 r. większość zysków spółka wypracowała właśnie w drugim półroczu. Na koniec roku wynik netto Budvaru wyniósł 6,12 mln zł.

W informacji do raportu kwartalnego spółka podkreśla, że jej sprzedaż podlega sezonowym wahaniom, charakterystycznym dla branży budowlanej. Dlatego zimą Budvar zwiększa eksport, zwłaszcza do Niemiec i Czech.

Po porannym komunikacie akcje spółki mocno taniały, choć przy stosunkowo niskich obrotach. Na zamknięciu kurs wyniósł 9,35 zł, o 8,2 proc. mniej niż w poniedziałek

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy