Burda International nabyła 25-procentowy pakiet udziałów w Showroomie, firmie, do której należy serwis Shwrm. pl. Platforma gromadzi ponad 500 młodych projektantów mody, sprzedających za jego pośrednictwem swoje najnowsze kolekcje.
— Widzimy ogromny potencjał dla tego typu platformy w segmencie fashion. Jako wydawca m.in. magazynów „Elle” i „InStyle”, mamy duży zasięg grup docelowych zainteresowanych modą. To mocny fundament dla strategicznego partnerstwa pomiędzy nami i Showroom — powiedział Fabrizio D’Angelo, prezes Burda International. Twórcami platformy są start- -upowcy działający przy funduszu HardGamma Ventures
— Michał Juda i Jan Stasz. Swój koncept realizują od początku 2012 r. Ich plan zakłada intensywny rozwój Showroomu, na razie w Polsce. Ale teraz, z wykorzystaniem kanałów sprzedaży nowego inwestora, możliwe będzie wyprowadzenie krajowych marek modowych za granicę.
— Nad modelem działań na rynkach międzynarodowych będziemy pracować wspólnie z Burda International. Inwestor strategiczny zapewnia nam, poza kapitałem, również dostęp do know-how w zakresie rynku modowego, ale również technologicznego. Burda International ma na koncie również wiele inwestycji w rozbudowę projektów digital — wyjaśnia Jan Stasz.
Od efektów tych działań startupowcy uzależniają swoje kolejne kroki. Rozważają np. tworzenie bliźniaczych serwisów na rynkach zagranicznych (w ich obrębie mogliby zaistnieć lokalni projektanci, również z segmentu mody niezależnej).