Burger King przyspiesza

WIS
opublikowano: 04-01-2010, 00:00

Sieć barów rozwijana przez Amrest podwoiła w 2009 r. liczbę lokali. Daleko jej jednak do McDonald’s.

Sieć barów rozwijana przez Amrest podwoiła w 2009 r. liczbę lokali. Daleko jej jednak do McDonald’s.

Rynek barów szybkiej obsługi obronną ręką wyszedł z kryzysu. Nic dziwnego, że dalej szybko rozwijają się w Polsce ich sieci. Burger King, rozwijany u nas przez giełdowy Amrest, zakończył ubiegły rok z 17 restauracjami w 11 miastach. To prawie dwa razy więcej niż na koniec 2008 r.

— Podwojenie liczby restauracji w ciągu roku, w czasie spowolnienia gospodarczego, traktujemy jako duży sukces. Nasza strategia przewiduje dalszy dynamiczny rozwój sieci, nie tylko w Polsce, ale również w Czechach i Bułgarii — mówi Daniel Kasper, odpowiedzialny za rozwój marki Burger King w grupie Amrest.

Choć Burger King wyraźnie przyspieszył ekspansję w Polsce, to jednak od rynkowego lidera i największego konkurenta — sieci McDonald’s — dzieli go jeszcze wiele długości.

— W 2009 r. w Polsce przybyło 17 restauracji McDonald’s, dzięki czemu ich łączna liczba wzrosła do 236. Na przyszły rok nasze plany rozwoju są jeszcze ambitniejsze — mówi Grzegorz Chmielarski, dyrektor rozwoju w McDonald’s Polska.

Rywalizacja firmowanego przez McDonald’sa Big Maca z Whopperem, który jest specjalnością Burger Kinga, zapowiada się w Polsce bardzo ciekawie. Burger King jeszcze nie zdążył rozwinąć w Polsce skrzydeł, a że ta marka ma ogromny potencjał, świadczą fakty.

Pierwsza restauracja Burger King została otwarta w 1953 r. w Miami, na Florydzie. Dzisiaj sieć obejmuje 12 tys. restauracji w ponad 73 krajach na świecie.

McDonald’s ma na świecie ponad 31 tys. restauracji w 118 krajach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: WIS

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy