Alexandre Baldy, szef brazylijskiego oddziału BYD, powiedział, że spółka postawiła sobie za cel zmontowanie w tym roku 50 000 samochodów w systemie SKD. Mają one powstawać w fabryce w stanie Bahia w północno-wschodniej Brazylii. Zakład ten w 2023 roku został przejęty od Forda. Pełną funkcjonalność ma on osiągnąć po modernizacji, która zakończy się pod koniec 2026 roku. Wówczas stanie się możliwa produkcja pojazdów od podstaw w systemie CKD.
Przedstawiciel BYD podkreślił, że negocjuje niższe opodatkowanie dla pojazdów montowanych, a docelowo także produkowanych lokalnie.
Według obliczeń Reutersa w tym roku firma wysłała do Brazylii dużą liczbę gotowych samochodów, aby skorzystać z tymczasowo obniżonych stawek celnych. W okresie styczeń–maj do tego kraju trafiły 22 000 gotowych pojazdów, co wywołało obawy lokalnych spółek z sektora motoryzacyjnego o rosnący udział chińskiej marki w tamtejszym rynku.